Mafia II
Jest to druga część gangsterskiej gry, która przenosi nas do miasta Empire Bay. Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością. Zobacz artykuł Mafia II - recenzja i testy wydajności.
Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 87 54 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 81 38 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 81 51 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 78 51 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 70 40 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 69 31 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 61 37 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 57 33 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 34 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 47 27 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 45 23 |
Mafia II - DX9
1920x1200, Maks. detale, PhysX wyłączony, AA włączone, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 69 41 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 66 36 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 64 40 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 63 29 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 57 33 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 56 32 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 51 28 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 47 26 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 45 27 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 38 22 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 35 17 |
W Mafii II karta GeForce GTX 570 zaprezentowała dobre osiągi. Pod względem minimalnej liczby wyświetlanych kl./s była niewiele wolniejsza od GeForce’a GTX 580, a GeForce’a GTX 480 zostawiła w tyle.
Resident Evil 5
Gra dla fanów mordobić, zombie i oczywiście filmu o tym samym tytule. Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.
Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 193 144 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 180 132 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 147 110 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 144 112 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 126 90 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 121 90 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 118 88 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 113 83 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 98 72 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 96 74 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 79 61 |
Resident Evil 5 - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 158 114 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 148 112 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 119 95 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 113 87 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 105 77 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 97 76 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 93 70 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 87 74 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 80 60 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 77 59 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 63 47 |
Bohater artykułu w Resident Evil 5 miał co najmniej tak dobrą wydajność, co układ graficzny GeForce GTX 480 i sporo lepszą od GeForce’a GTX 470. Nie udało się natomiast zdetronizować Radeona 5870, który jest zresztą trochę tańszy. Niemniej jednak GeForce GTX 570 oferował w tej grze bardzo dobrą wydajność, rzędu kilkudziesięciu kl./s, dzięki czemu grało się komfortowo.
STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 114 100 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 97 86 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 89 75 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 89 78 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 84 74 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 78 68 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 65 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 68 62 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 65 58 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 52 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 55 49 |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 97 86 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 84 69 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 82 71 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 81 71 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 70 63 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 68 60 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 49 45 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 47 42 |
Ostatnia część Stalkera jest kolejną grą, gdzie GeForce GTX 570 może się pochwalić lepszymi rezultatami od kosztującego podobnie GeForce’a GTX 480. Karta ta oferowała także lepsze wyniki niż Radeon 5870. Najnowszy akcelerator NVIDII oferuje wystarczającą szybkość, aby móc bezproblemowo grać w rozdzielczości 1920x1200.
Metro 2033
Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki! Zobacz artykuł Metro 2033 – recenzja i testy wydajności.
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 48 33 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 43 28 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 41 31 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 39 24 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 36 27 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 35 26 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 28 18 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 28 20 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 24 16 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 21 14 |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | 39 26 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 35 23 |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | 34 25 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | 31 16 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 29 21 |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | 29 21 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | 23 16 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 20 13 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 17 11 |
W tym wymagającym tytule GeForce GTX 570 miał sporo pracy i nie był w stanie zapewnić wystarczającej płynności animacji. Pocieszający jest natomiast fakt, że udało się osiągnąć porównywalną wydajność jak na modelu GTX 480.