GPU Boost
GeForce GTX 670, jak również inne później prezentowane akceleratory, ma tryb turbo. Standardowa częstotliwość taktowania rdzenia wynosi 915 MHz. Zawarty w układzie specjalny algorytm nieprzerwanie bierze pod uwagę m.in. takie czynniki jak aktualny pobór energii, temperaturę, użycie procesora graficznego, czy też pamięci, i dostosowuje parametry pracy. To fajne rozwiązanie tym bardziej, że nie zawsze jest wymagana pełna moc akceleratora. Wystarczy włączyć jakikolwiek program monitorujący obciążenie karty (np. MSI Afterburner) i sprawdzić, jak zmieniał się wykres podczas grania. W rezultacie okazało się, że bardzo często GeForce GTX 670 tykał z częstotliwością rdzenia ok. 1100 MHz. Co więcej, Boost GPU działa również po przetaktowaniu akceleratora, dodając mu kilkadziesiąt megaherców.
Adaptacyjny Vsync
W kartach graficznych GeForce, to nowy rodzaj synchronizacji pionowej obrazu o nazwie Adaptive Vsync. Dzięki niemu generowany obraz może być płynniejszy, a przy okazji jest możliwość regulowania szybkości działania gier. Jak wiadomo, synchronizacja pionowa może wyeliminować błędy w wyświetlanym obrazie, głównie polegające na jego "urywaniu", "przeskokach". Efekt ten widać często podczas szybkich ruchach myszki w strzelankach FPS, pokonywaniu krętych dróg w wyścigówkach, czy też podczas przesuwaniu mapy w grach strategicznych. Choć należy dodać, że ów efekt nie występuje w każdej grze lub może pojawiać się rzadko. Po aktywacji synchronizacji liczba wyświetlanych kl./s zostaje limitowana przez częstotliwość odświeżania monitora, czyli zazwyczaj do 60 Hz. W niektórych sytuacjach, gdy karta graficzna wyświetla mniej, niż założoną liczbę kl./s, mogą się zdarzać spadki wydajności, brak płynności obrazu. Adaptive Vsync w dynamiczny i stały sposób kontroluje działanie synchronizacji. W momencie gdy karta generuje mniej niż 60 kl./s, synchronizacja zostaje wyłączona. Ponadto w programie EVGA Precision po aktywacji Adaptive Vsync możemy ustalić limit wyświetlanych kl./s.
Adaptacyjną synchronizację regulujemy z poziomu sterownika lub innej, zewnętrznej aplikacji, która obsługuje układ graficzny GeForce GTX 670 (np. EVGA Precision).
Cztery wyświetlacze na jednym akceleratorze
Od czasu zaprezentowania technologii AMD Eyefinity (czyli obsługa wielu monitorów) w kartach graficznych Radeon HD 5000 minęło już 2,5 roku. Właśnie tyle Nvidia potrzebowała na przedstawienie swojego akceleratora, do którego będziemy mogli podłączyć więcej niż dwa monitory (pomijamy autorskie wersje kart). Cóż, lepiej późno niż wcale. GeForce GTX 670 może obsłużyć do czterech monitorów, przez co zwiększa się powierzchnia robocza pulpitu. Rozwiązanie w sam raz dla grafików, graczy, do wykorzystania w monitoringu lub w wielu zakładach (np. w sterowniach).