Specyfikacja karty w programie GPU-Z: |
Zobacz zdjęcia karty: |
Parametry pracy i temperatura podczas obciążenia: |
W momencie wykonywania testów przed premierą mieliśmy do czynienia z akceleratorem opartym na konstrukcji referencyjnej. Chcemy jednak poinformować, że już jedzie do nas autorska wersja karty firmy Palit. Gdy tylko wykonamy jej testy, zaktualizujemy artykuł.
Częstotliwość taktowania modelu GTX 670, który testowaliśmy, wynosiła 915 MHz dla rdzenia graficznego (ok. 980 MHz w trybie turbo) i dokładnie 1502 MHz w przypadku pamięci operacyjnej. Akcelerator miał na pokładzie 2 GB RAM, co dla dzisiejszych gier jest wartością w zupełności wystarczającą.
GeForce GTX 670 na tle starszego brata jest kartą o mniejszych rozmiarach. Ma długość ok. 24 cm, a więc nawet mniej niż konkurencyjny Radeona 7950. Awers akceleratora zakrywa plastikowa obudowa systemu chłodzącego. Po drugiej stronie widnieje „pajączek” mocujący radiator oraz cztery kości pamięci.
Śledź karty graficznej zawiera wszystkie stosowane rodzaje złącz cyfrowych. Począwszy od tradycyjnych DVI (2), poprzez HDMI i na Display Port kończąc. Nie ma problemu z wyprowadzeniem obrazu czy to na monitor, czy to na duży telewizor. Złącza odpowiedzialne za zasilanie układu GeForce GTX 670 zostały umiejscowione (dość wyjątkowo) za połową karty graficznej.
Zastosowany w GTX 670 układ chłodzący jest typowym „średniakiem” – kultura pracy jest na zbliżonym poziomie, co w modelu GTX 680 (słyszalny, ale nie przeszkadzający w graniu). Również wydajność w odprowadzaniu ciepła nie rzuca na kolana, choć w porównaniu do starszych modeli opartych na Fermi jest postęp. Chip pod obciążeniem osiągał ok. 76 stopni Celsjusza. Pamiętajmy też, że jest to chłodzenie referencyjne.
Zdjęcie przedstawia chłodzenie w GeForce GTX 680 – w modelu GTX 670 jest identyczne.
Po uruchomieniu…
GeForce GTX 670 w trybie spoczynku ma taktowany rdzeń i pamięć z prędkością 324 MHz. Spada również zasilanie, przez co pobór prądu jest stosunkowo niewielki – ok. 110 W (dla całej platformy). Po uruchomieniu jakiejkolwiek gry taktowanie wzrasta do poziomu ok. 915 MHz. Jest on oczywiście umowny, bo funkcja GPU Boost przez cały czas monitoruje pracę akceleratora i dostosowuje taktowanie karty. Podczas naszych pomiarów bywało, że rdzeń często tykał z prędkością bliską 1100 MHz!