Z miejsca zaznaczamy, że w tym przypadku sprawdzamy grę w wersji beta. Divinity nie miała jeszcze swojej premiery i do tego dnia, w kwestii grafiki może się jeszcze coś zmienić - choć z pewnością nie będą to zmiany kolosalne. Oprawa graficzna w ustawieniach maksymalnych prezentuje się naprawdę ładnie i widać dużą różnicę w stosunku do ustawień minimalnych. Co równie ważne, spadek wydajności pomiędzy różnymi ustawieniami jest jak najbardziej akceptowalny.
Podsumowanie
Martwi nieco tendencja do tworzenia przez producentów gier wyśrubowanych ustawień graficznych, które nie wnoszą dużej zmiany w jakości grafiki, a potrafią praktycznie "zarżnąć" nawet najwydajniejszy komputer. Takim przykładem może być uberpróbkowanie w Wiedźminie 2, czy też maksymalne ustawienia w Watch_Dogs. Grająć na nieco niższych ustawieniach praktycznie uzyskujemy tę samą jakość, przy znacznie szybszym działaniu gier.
Komentarze
50Mimo wszystko ja nie uważam tego wyboru za wadę PCtów, a za zaletę. Sam mogę wybrać czy zależy mi na płynnej rozgrywce czy trochę z płynności poświęcę na rzecz grafiki, a przy zmianie komponentów mogę odkryć tą samą grę w odświeżonej wersji, która nie wymaga kolejnych kosztów:P
Dzięki tej manipulacji mogę uzyskać płynność rzędu 60FPS i więcej, a w przypadku konsol na sztywno jest obcinane tak by uzyskać te 30.
To jest różnica i według mnie przewaga PC.
A jeśli uważasz, że nie ma różnic między 60, a 30FPS to zapraszam na stronę http://www.30vs60fps.com/
Niektórzy kupują komputer i podobnie jak w przypadku konsol nie zmieniają i nie modyfikują go przez 5 i więcej lat. I często zdarzają się pozycje w których po obcięciu efektów nadal mogą pograć, a ludzie z nowszym sprzętem mogą poszaleć z grafiką.
Owszem, patrząc na poprzednią generacją konsol (X360, PS3), gracze konsolowi byli bardziej dopieszczeni. Gdyż nawet po 5 latach mogą pograć w produkcje wydaną na ich sprzęt i to w dobrej jakości - w tym miejscu mam podziw dla developerów, którzy potrafią mocno optymalizować gry pod konsole. Gdyby tak robili przy PC to podejrzewam, że wystarczyłaby połowa tej mocy co jest używana teraz.
Zastanawia mnie jednak jak będzie z nowymi konsolami. Ich komponenty nie powalają i zanim developerzy zaczną korzystać z ich pełnej mocy też trochę minie. Jednak czy jak nadejdzie ten moment czy już te konsole nie będą daleko w tyle za PC? Czas pokaże.
Chociaż mamy takie czasy, że grywalność i tak poszła w las...
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Bad_Company_2_-_recenzja_i_testy_wydajnosci-2723/strona/8558.html
Z tego co widze to duzej roznicy nie ma...
GT 750 SLI ma wydajność co najwyżej 4 letniego Radeona 6870 lub 6950.
Jako ciekawostkę otwórzcie plik \GamerProfile.xml i zaskakujące w ustawieniach gry pojawia się uwaga "CONSOLE" zamiast PC - http://steamcommunity.com/app/243470/discussions/0/540742667204945342/
Niektórzy kupują komputer i podobnie jak w przypadku konsol nie zmieniają i nie modyfikują go przez 5 i więcej lat. I często zdarzają się pozycje w których po obcięciu efektów nadal mogą pograć, a ludzie z nowszym sprzętem mogą poszaleć z grafiką.
Owszem, patrząc na poprzednią generacją konsol (X360, PS3), gracze konsolowi byli bardziej dopieszczeni. Gdyż nawet po 5 latach mogą pograć w produkcje wydaną na ich sprzęt i to w dobrej jakości - w tym miejscu mam podziw dla developerów, którzy potrafią mocno optymalizować gry pod konsole. Gdyby tak robili przy PC to podejrzewam, że wystarczyłaby połowa tej mocy co jest używana teraz.
Zastanawia mnie jednak jak będzie z nowymi konsolami. Ich komponenty nie powalają i zanim developerzy zaczną korzystać z ich pełnej mocy też trochę minie. Jednak czy jak nadejdzie ten moment czy już te konsole nie będą daleko w tyle za PC? Czas pokaże.
Były w tych testach ustawienia AA i AF zmieniane z minimalnych na maksymalne bo jak tak to od dzisiaj wszędzie ustawiam minimum. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać.Więc można kupić najtańsze podzespoły i cieszyć się next genową grafiką. Czy tylko mi się wydaje?
Różnice są subtelne. Wystarczy poszperać w internecie.
http://www.notebookcheck.pl/NVIDIA-GeForce-GT-750M.90437.0.html
Trzeba pamiętać, że na PS4 gra odpowiada ustawieniom wysokim z PC przy rozdzielczości 1600x900 i 30 klatkach. Układ graficzny z PS4 ma ok 1,8 Gflopa wydajności, pojedyncza GT 750M ma ledwie 0,72 Gflopa. Biorąc pod uwagę nieco lepszą optymalizację na konsoli. przy swoim sprzęcie powinieneś być w stanie zagrać na ustawieniach wysokich (lub średnio-wysokich jeśli SLI jest kiepsko obsługiwane) i rozdzielczości 720p.
http://www.youtube.com/watch?v=wUaygMISL50
Słabo z płynnością, dużo tearingu i detali zauważalnie mniej.
Pomijam już fakt że każda powtarzam KAŻDA inna gra BF4, Farcry3, Metro działają płynnie na ust. maksymalnych- WD jest nowa grą- czy nie powinna być lepiej zoptymalizowana niz poprzednie produkcje ?
A ja na to - kiepska optymalizacja.
1.Resolution Fhd itp
2.Wygląd gier obecnych w minimalnych ustawieniach
Starsze gry trzeba przyznać miały sporo różnic między ustawieniami a nowe wyglądają dobrze w minimalnych.
Jeśli chodzi o liczbę klatek można zastosować oldskul czyli wszystko na high a cienie na low albo off i można zgarnąć nawet 20 fps-ów.
"Martwi nieco tendencja do tworzenia przez producentów gier wyśrubowanych ustawień graficznych, które nie wnoszą dużej zmiany w jakości grafiki, a potrafią praktycznie "zarżnąć" nawet najwydajniejszy komputer."
Mnie to nie martwi ponieważ jest to celowy zabieg producentów po to aby pokazać że trzeba mieć bo mieć drogi sprzęt żeby mieć odpowiedni fps bo w końcu więcej = lepiej :D. Oczywiście jest to błachostka ale jak widać po ilości komentarzy działa to na wyobraźnie .
"A ja chętni zobaczyłbym różnicę pomiędzy konsolami a PC(Chodzi o sam fakt jak gry wyglądają a nie dopiec jednemu ani drugiemu)."
Jak gry mają wyglądać inaczej skoro pc i konsola to obecnie to samo.
PS4 ma 7870,7950 tak.Nie lubię filmów z yt no ale na takiej karcie powinno wyglądać tak:
https://www.youtube.com/watch?v=VWNWfjuE6vg
jest jeszcze jeden filmik
https://www.youtube.com/watch?v=Hf6eL4z9jyw
2.05 jak dla mnie PS4 ma znacznie lepsze kolory szczególnie roślinności.
Ciekawe czemu COD Ghosts był tak makabrycznie paskudny na ustawieniach medium i niższych skoro jak widać na screenach da się zrobić skalującą się grafikę która nawet na minimum wygląda ładnie.