BattleField: Bad Company 2
Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1280x1024, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 87 66 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 85 70 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 79 61 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 73 56 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 73 59 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 73 59 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 70 54 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 69 54 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 69 54 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 69 54 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 64 54 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 55 43 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 73 57 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 72 59 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 72 54 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 68 56 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 66 50 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 63 52 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 63 52 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 60 50 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 59 45 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 45 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 58 45 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 58 45 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 54 45 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 47 37 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 64 50 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 63 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 61 51 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 58 46 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 58 46 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 54 44 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 54 45 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 54 46 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 51 38 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 51 38 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 51 38 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 51 38 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 47 39 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 40 32 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Bohater recenzji w tym teście pozostawia inne HD 6850 w tyle o kilka kl./s. Twardym orzechem do zgryzienia jest GeForce GTX 460 1 GB. Dopiero w najwyższym trybie wielkości obrazu HIS Radeon 6850 IceQ X-Turbo jest w stanie z nim konkurować.
Na recenzowanej karcie graficznej bez najmniejszych problemów graliśmy w rozdzielczości 1680x1050 i 1920x1200 na maksymalnych detalach. Bad Company 2 wyglądał wówczas świetnie.
Crysis
Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych. Już niebawem premiera drugiej części.
Crysis - DX10
1280x1024, Maks. Detale
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 54 43 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 52 42 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 47 37 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 47 37 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 46 37 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 45 35 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 44 35 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 44 35 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 44 35 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 44 29 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 39 31 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 36 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 43 34 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 40 33 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 36 29 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 36 29 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 36 29 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 35 23 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 34 28 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 34 28 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 34 28 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 34 28 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 30 25 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 27 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 35 28 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 33 27 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 30 24 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 30 24 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 30 24 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 30 24 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 30 24 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 30 24 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 28 23 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 25 20 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 22 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Pomimo blisko 4 lat obecności Crysisa na rynku, tylko kilka topowych akceleratorów pozwoli na zabawę w wysokich rozdzielczościach na maksymalnych detalach grafiki.
Żadna odmiana Radeona 6850 nie należy do grona kart, które pozwolą na wysoki komfort w 1680x1050, ani tym bardziej w 1920x1200. Chyba, że komuś wystarcza wyświetlane 24-33 kl./s, co w momentach walki z wrogiem staje się wartościami zbyt niskimi.
CMR: Dirt2
Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11.
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1280x1024, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 84 76 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 84 76 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 77 71 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 71 64 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 70 64 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 70 64 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 68 62 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 66 61 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 66 61 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 66 61 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 65 58 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 52 47 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 74 67 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 70 63 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 69 62 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 63 56 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 62 56 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 62 56 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 59 54 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 53 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 58 53 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 58 53 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 56 49 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 46 42 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 80 72 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 79 70 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 73 64 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 73 66 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 68 61 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 67 60 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 67 60 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 65 57 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 64 57 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 63 57 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 63 57 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 63 57 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 54 46 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 49 43 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
HIS Radeon 6850 IceQ X-Turbo w grze CMR: Dirt 2 czuł się, jak przysłowiowa „ryba w wodzie”. Podczas grania na ekranie wyświetlane było powyżej 50 kl./s na najwyższczych ustawieniach grafiki. W porównaniu do innych Radeonów 6850, akcelerator firmy HIS był o kilka kl./s wydajniejszy, a w rozdzielczości 1680x1050 z wygładzaniem krawędzi x8 – szybszy od GeForce'a GTX 460 1 GB.