STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1280x1024, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 89 75 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 85 76 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 84 78 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 84 78 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 81 72 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 76 68 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 75 68 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 73 66 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 73 66 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 73 66 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 63 57 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 61 54 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 85 75 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 65 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 68 62 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 65 58 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 65 57 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 65 57 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 60 53 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 59 55 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 52 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 58 52 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 58 52 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 55 49 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 49 42 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 48 43 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 71 63 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 56 50 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 54 49 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 54 49 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 50 46 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 49 45 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 49 45 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 49 45 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 49 45 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 47 42 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 40 35 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 39 34 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Kolejna gra, gdzie HIS Radeon 6850 IceQ X-Turbo oferuje dobrą wydajność w włączonymi wszelkimi opcjami graficznymi. Wyższa częstotliwość taktowania pomogła w walce z akceleratorem GeForce GTX 460 1 GB, jak również standardowo pracującymi Radeonami 6850.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX11
1280x1024, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AA x0, AF x4
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 35 27 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 32 23 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 32 24 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 29 21 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 29 21 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 28 20 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 28 20 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 28 20 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 28 20 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 27 19 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 24 17 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 23 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AA x0, AF x4
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 33 25 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 28 18 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 28 20 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 25 17 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 25 17 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 24 16 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 24 16 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 24 16 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 24 16 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 23 15 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 21 14 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 19 11 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 18 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AA x0, AF x4
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 27 19 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 23 16 |
Sapphire Radeon 6870 1GB (900/1050) | 23 16 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 22 15 |
Sapphire HD 6850 1GB Toxic (820/1100) | 21 14 |
HIS HD 6850 1GB IceQ X-Turbo (820/1100) | 21 14 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 20 13 |
Gigabyte HD 6850 1GB WF (775/1000) | 20 13 |
MSI HD 6850 1GB (775/1000) | 20 13 |
ASUS HD 6850 1GB DirectCU (790/1000) | 20 13 |
Radeon 5850 1GB (725/1000) | 18 12 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 17 11 |
GeForce GTX 460 768MB (675/900) | 14 10 |
Radeon 5830 1GB (800/1000) | 14 8 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 jest tytułem, w której może polec w zasadzie każdy układ graficzny i wcale nie trzeba wysokich ustawień rozdzielczości. Wystarczy uruchomienie gry w DirectX 11 i wielkości obrazu 1680x1050 pikseli. W naszych testach, karta graficzna HIS Radeon 6850 IceQ X-Turbo pozwalała na „jako taką” rozgrywkę w trybie 1280x1024. Niemniej jednak, w porównaniu do układu GeForce GTX 460 1 GB, bohater dzisiejszej recenzji generował płynniejszy obraz.