Najnowsza wersja niezwykle popularnego benchmarka firmy Futuremark. Wymaga do działania karty obsługującej DirectX 11 i garściami czerpie z nowoczesnych technologii zaimplementowanych w tych konstrukcjach, jak choćby teselacja. Do naszych celów wykorzystaliśmy ustawienia Peformance (1280 x 720). Podajmy wynik ogólny (3D Mark Score), wynik karty graficznej (Graphics Score), oraz testu fizyki (Physics Score), który bardzo mocno obciąża procesor. Wszystkie wyniki wyrażone są w punktach - im więcej tym lepiej.
The Last Remnant jest przedstawicielką dość rzadko spotykanego na komputerach PC gatunku jRPG. Gra wykorzystuje już nieco leciwy Unreal Ungine, co pozwoliło nam sprawdzić wydajność obu chipsetów przy wysokim framerate. W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark gry. Nie można w nim zmienić jakości wyświetlania grafiki, a jedynie rozdzielczość. W testach wykorzystaliśmy rozdzielczość 1680 x 1050. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.
Najnowsza odsłona serii Aliens vs Predator oferuje wsparcie dla bibliotek DirectX 11 (także teselacja). Do testów wykorzystaliśmy samodzielny benchmark gry. Benchmark uruchamialiśmy w rozdzielczości 1680 x 1050. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony.Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.
Druga część Lost Planet firmy Capcom wyposażona jest w benchmark (jest on także dostępny jako oddzielny program), za pomocą którego możemy sprawdzić działanie gry za pomocą dwóch testów, w ustawieniach DirectX 9 lub DirectX 11. Wykorzystaliśmy test B (jego przebieg jest w zasadzie identyczny, w odróżnieniu od testu A) w rozdzielczości 1680 x 1050 w wersji DirectX 11. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.
Wersja DX 11 bardzo mocno odstaje od wersji DX 9 jeśli chodzi o szybkość działania gry - stąd niskie wyniki nawet wydajnych akceleratorów graficznych.
Jeden z najpopularniejszych benchmarków syntentycznych. Wersja 2010 przyniosła kilka zmian jak choćby testy dla DirectX 11, czy też OpenCL. Dostępna już wersja 2011 także wprowadza kilka nowości. Do sprawdzenia wydajności procesorów wykorzystaliśmy testy: Processor Arithmetic (możliwości obliczeniowe procesora dokonywane na liczbach całkowitych i zmiennoprzecinkowych), oraz Memory Bandwidth (przepustowość pamięci RAM).
Już niedługo przechodzimy na wersję 2011 tego programu, którą już teraz można testować w wersji Lite. Zwracamy waszą uwagę, by nie porównywać wyników wersji 2010 i 2011 - w części testów (np. instrukcji multimedialnych procesora) mogą się one znacząco różnić.