Far Cry: Primal
Najnowsza odsłona Far Cry doczekała się oficjalnego dodatku tekstur Ultra HD - oczywiście nie omieszkaliśmy go wykorzystać.
Far Cry: Primal - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.] tekstury UHD
SLI | 56 51 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Najwyższe możliwe ustawienia + pakiet tekstur wysokiej rozdzielczości i gra śmiga w rozdzielczości 4K przy blisko 60 klatkach na sekundę. Liczba minimalnych klatek na sekundę niewiele niższa.
Rise Of The Tomb Raider
Rise Of The Tomb Raider powstał najpierw w wersji na konsole, ale nic nie zmieni faktu, że to wciąż jedna z najlepiej wyglądających gier na PC.
Rise Of The Tomb Raider (Szczyt góry) - 3840 x 2160
[kl./s.] DirectX 11, FXAA, bardzo wysokie
SLI | 72 49 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Rise Of The Tomb Raider (Syria) - 3840 x 2160
[kl./s.] DirectX 11, FXAA, bardzo wysokie
SLI | 64 21 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Rise Of The Tomb Raider (Geotermiczna dolina) - 3840 x 2160
[kl./s.] DirectX 11, FXAA, bardzo wysokie
SLI | 66 33 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
O ile średnia ilość klatek nie zawodzi, to jednak silnik Rise Of The Tomb Raider potrafi "chrupnąć", czego efektem są spadki minimalnych klatek na sekundę - nawet do 20 fps. Testowaliśmy wersję DirectX 11, bo DirectX 12 wciąż ma problemy z obsługą SLI.
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Silnik graficzny napędzający trzeciego Wiedźmaka potrafi robić naprawdę spore wrażenie. Również wymaganiami przy ustawieniach Ultra z włączonymi efektami NVIDIA Hairworks.
O silniku trzeciego Wiedźmina można powiedzieć wiele dobrego, ale nie to, że jest dobrze zoptymalizowany dla konfiguracji multi-GPU. Już nasze wcześniejsze testy SLI wykazały, że trzeci Wiedźmin wyjątkowo słabo wykorzystuje dwie karty graficzne. Nie należy więc spodziewać się cudów - sprawdziliśmy więc również działanie gry z wyłączonym SLI, kiedy grę obsługuje tylko jedna karta graficzna.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.] Hairworks włączony
SLI | 39 34 |
GTX 980 Ti | 31 26 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przyrost wydajności w stosunku do jednej karty GeForce GTX 980 Ti jest niewielki (26/30 klatek na sekundę) - pamiętajmy jednak, że testujemy w maksymalnych ustawieniach (zarówno ustawienia grafiki jak i post process) oraz w miejscu, które mocno obciąża sprzęt. W większości przypadków można spodziewać się wyższych wartości.
Po wyłączeniu wyjatkowo zasobożernej technologii NVIDIA Hairworks (realistycznie renderowane futro i włosy) można liczyć na 50-60 klatek na sekundę. Wyjątkowo sprawdźmy jeszcze rozdzielczość QHD.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - 2560 x 1440, ultra
[kl./s.] Hairworks włączony
SLI | 73 63 |
GTX 980 Ti | 50 41 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
W tym przypadku przyrost wydajności jest znacznie lepszy. Niestety nic nie wskazuje na to, że sytuacja z obsługą SLI w kartach serii Maxwell miałaby się zmienić - gdyby tak było już dawno rozwiązano by ten problem.
Dopiero szczęśliwi posiadacz kart Pascal (GTX 1080) mogą liczyć na solidne przyśpieszenie w konfiguracji SLI.