Platforma | PC |
Producent | Relic Entertainment |
Wydawca | THQ Inc. |
Data premiery PL | 20 lutego 2009 r. |
Druga odsłona gry Warhammer 40000: Dawn of War była jedną z najciekawszych strategii czasu rzeczywistego 2009 roku. Stało się tak za sprawą lekkiego liftingu systemu rozgrywki znanego z poprzedniej części gry i znacznemu ulepszeniu oprawy audiowizualnej. Tym razem twórcy gry, studio Relic Entertainment, wzięło sobie także do serca uwagi graczy i potężnie podkręciło grywalność drugiemu Dawn of War.
Szybko okazało się, że wszystko to miało marginalne znaczenie dla tej produkcji, której popularność mimo upływu czasu nie maleje. O niesłabnącym zainteresowaniu nowym Warhammerem 40000 zadecydowały tak naprawdę świetnie zrealizowane i różnorodne tryby rozgrywki wieloosobowej. Wśród nich znalazła się również opcja współpracy w ramach kampanii fabularnej.
Wspomniany wyżej tryb kooperacji opiera się na tej samej konstrukcji, co choćby opisywany już Gears of War. Gracz może w każdej chwili zaprosić znajomego bądź przyjaciela do rozpoczętej przez siebie kampanii. I choć znacznie ułatwia to pokonywanie trudniejszych misji, to jednak przyjemność płynąca z takiej gry potrafi przyćmić każdą niedogodność. Nawet to, że tzw. podział łupów (bronie, pancerze, punkty doświadczenia itp.) odbywa się jedynie w kampanii hosta i to on odczuje ewentualne skutki „dopakowywania” naszych bohaterów, o ile będzie grać dalej sam.
Niedawno wprowadzony został tryb The Last Stand (odpieranie kolejnych hord przeciwników na specjalnie przygotowanej mapie), który co prawda nie odbywa się w ramach kampanii, ale jest równie grywalny i pozwala na zabawę nawet 3 graczom jednocześnie.
• Idealny tryb coop dla: fanów szybkich, dynamicznych strategii taktycznych, w których nie trzeba pilnować wydobycia surowców. Najważniejsze jest tu bowiem wspólne znalezienie sposobu na najefektywniejszą eliminację przeciwników.