Platforma | PC, Xbox 360 i Playstation 3 |
Producent | Ascaron Software |
Wydawca | CDV Software Ent. |
Data premiery PL | 29 maja 2009 r. (X360), 2 października 2008 r. (PC) i 21 stycznia 2010 r. |
Seria Sacred miała wielkie aspiracje, aby zostać jednym z uznanych cykli cRPG. Niestety duże podobieństwo do kultowego Diablo spowodowało, że jej druga odsłona straciła coś znacznie więcej niż tylko wielkie ambicje.
Sacred 2 to tak naprawdę typowy hack’n’slash z niewielką ilością elementów RPG. Jak w wielu podobnych produkcjach, także i tu mamy olbrzymi świat gry, kilka różnych klas postaci do wyboru, tony różnego rodzaju żelastwa i artefaktów oraz, co najważniejsze, nieprzebraną ilość przeciwników. I choć tym razem świat gry jest faktycznie przeogromny (aż 10 różnych sfer klimatycznych), a ilość misji dosłownie przytłaczająca (prawie 500), to jednak grze zabrakło czegoś, co potrafiłoby na dłużej przyciągnąć graczy do komputera czy konsoli. W miarę upływu czasu i wykonywania kolejnych misji grywalność Sacred 2 spada na łeb na szyję.
I tu z znów na ratunek przychodzi możliwość rozgrywki wieloosobowej. Oprócz sieciowych trybów PVP i PvE rodem z gier massive multiplayer online, opisywany tytuł pozwala również na współpracę do 4 graczy jednocześnie w ramach kampanii fabularnej. Rozgrywka niewiele różni się od tego, co mogliśmy zobaczyć bawiąc się w grę samemu, choć tym razem gra staje się nieco większym wyzwaniem. Ilość przeciwników dostosowana jest do ilości graczy, więc każdy znajdzie tu sobie jakieś zajęcie. :-) W przypadku wersji konsolowej dodatkową zaletą trybu kooperacji jest fakt, iż możliwa jest gra w kilka osób na jednej konsoli.
• Idealny tryb coop dla: osób szukających ciekawego hack’n’slasha z elementami RPG, którym nie przeszkadza powtarzalność rozgrywki i utarte już schematy.