PEGI: Ograniczenia wiekowe | ||
Producent: | Nintendo | |
Wydawca: | Nintendo | |
Dystrybutor PL: | brak | |
Gatunek: | przygodowo-zręcznościowa/ cRPG | |
Premiera: | 21 listopada 1998 r. (N64) |
Nintendo nie istniałoby bez przygód Linka i kolejnych odsłon gry Legend of Zelda. Ta flagowa dla japońskiego giganta seria również przeszła swoiste trzęsienie ziemi. Było nią pojawienie się na rynku Okaryny Czasu, które nie dość, że wyniosło ten cykl na wyżyny, to jeszcze - jak miało się później okazać - było tak wielkim wydarzeniem dla wielkiego „N” jak premiera Final Fantasy VII dla firmy Sony.
Legend of Zelda: Ocarina of Time urzekła graczy niepowtarzalnym bajkowym stylem graficznym, ciekawie opowiedzianą historią i całym mnóstwem nowatorskich rozwiązań. Wśród nich znalazły się między innymi automatyczne namierzanie wrogów i blokowanie celownika na konkretnym obiekcie (Z- targeting), kontekstowo przypisane przyciski do konkretnych akcji czy ogromna swoboda w wykonywaniu konkretnych zadań. Wszystkie te pomysły szybko weszły do kanonu najważniejszych elementów przygodowych gier akcji.
Autorem tego wyjątkowego skrzyżowania przygodówki z elementami RPG był Shigeru Miyamoto. Dla przypomnienia, człowiek ten stworzył jeden z symboli koncernu Nintendo - postać wąsatego hydraulika o imieniu Mario. Jego przywiązanie do szczegółów zaowocowało jedną z najlepszych gier wszechczasów w postaci Legend of Zelda: Ocarina of Time. Jej dużymi zaletami były: niesamowita swoboda w eksploracji świata, dobra praca kamery, przystępny system walki i intuicyjna kontrola nad bohaterem. Wydawałoby się, że o niczym więcej marzyć nie można, prawda? Tymczasem dla Amerykanów było to aż zbyt wiele. Aby pomóc im odnaleźć się w tak dużym świecie gry ich wersja instrukcji zawierała szereg szczegółowych porad, jak nie poczuć się zagubionym. Ach, ci Amerykanie. :-)
Tak wygląda Legend of Zelda: Ocarina of Time na emulatorze N64