• Data premiery: 19 września 2006 r. (PS2), 15 kwietnia 2008 r. (Wii)
• Platformy: Playstation 2, Nintendo Wii
• Gatunek: przygodowo-zręcznościowa
Gdyby genialne pomysły nagradzane były sztabami złota, twórcy Okami mieliby go więcej niż w Banku Rezerw Federalnych i Forcie Knox razem wziętych. Koncepcja gry utrzymanej w stylistyce starojapońskich drzeworytów i sztuce malarskiej sumi-e na pierwszy rzut oka urzekała prostotą i skromnością.
Wyblakłe, pastelowe kolory, nieostre kontury i unikalna kreska do złudzenia przypominały malowidła, a nie obrazy z dynamicznej gry wideo. Na szczęście pozory mylą i Okami, oprócz klimatycznej oprawy wizualnej, zachwyca również sposobem i złożonością rozgrywki, w której nie brakuje nietuzinkowych rozwiązań takich jak magiczny pędzel (Celestial brush). Problem w tym, że nagromadzenie oryginalności ma nikłe szanse na sukces. Gracze na ogół sceptycznie podchodzą do wszystkich innowacji, które nie obejmują swoim zakresem uczynienia grafiki jeszcze bardziej realistycznej. Tym samym takie tytuły jak Okami z góry skazane są na finansową porażkę. Nie powinniśmy jednak nigdy o nich zapominać.