O podkręcaniu informowaliśmy przy opisie każdej z przetestowanych kart graficznych. Poniżej prezentujemy wyniki na standardowych parametrach pracy oraz po podkręceniu. Wydajność przedstawiamy na trzech wybranych grach: Crysis, Resident Evil 5 i Arcania: Gothic 4.
Crysis - DX9
1280x1024, Wysokie Detale
ASUS GTX 460 768MB (@892/1043) | 64+8 47+4 |
Gigabyte 5770 1GB (@942/1348) | 63+5 38+3 |
MSI GTS 450 512MB (@985/1001) | 54+6 39+4 |
HIS HD 5750 512MB (@831/1301) | 54+5 41+3 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (@814/1281) | 53+4 40+2 |
Gigabyte GTS 450 1GB (@926/970) | 51+3 36+2 |
Gigabyte 9800GT 1GB (@702/999) | 43+4 31+4 |
Gigabyte HD 5670 1GB (@929/1095) | 41+2 30+3 |
MSI GT 240 512MB (@624/912) | 32+3 25+2 |
MSI GT 430 1GB (@901/1101) | 29+3 23+3 |
Gigabyte HD 5570 1GB (@752/899) | 27+2 21+1 |
Gigabyte GT 220 1GB (@781/900) | 17+2 13+1 |
MSI GT 210 512MB (@645/529) | 7+1 3+0 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (@892/1043) | 96+20 70+15 |
Gigabyte 5770 1GB (@942/1348) | 81+7 61+6 |
HIS HD 5750 512MB (@831/1301) | 69+9 51+7 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (@814/1281) | 69+8 51+6 |
MSI GTS 450 512MB (@985/1001) | 66+9 50+8 |
Gigabyte GTS 450 1GB (926/970) | 65+6 50+3 |
Gigabyte 9800GT 1GB (702/999) | 51+8 36+6 |
Gigabyte HD 5670 1GB (@929/1095) | 51+7 37+7 |
MSI GT 240 512MB (@624/912) | 41+4 29+3 |
MSI GT 430 1GB (@901/1101) | 33+4 24+4 |
Gigabyte HD 5570 1GB (@752/899) | 32+4 25+3 |
Gigabyte GT 220 1GB (@781/900) | 27+3 20+2 |
MSI GT 210 512MB (645/529) | 8+1 3+1 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale
ASUS GTX 460 768MB (@892/1043) | 57+7 43+5 |
Gigabyte 5770 1GB (@942/1348) | 44+4 37+3 |
MSI GTS 450 512MB (@985/1001) | 40+6 31+4 |
Gigabyte GTS 450 1GB (926/970) | 40+4 31+3 |
HIS HD 5750 512MB (@831/1301) | 38+5 31+5 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (@814/1281) | 38+5 31+4 |
Gigabyte 9800GT 1GB (702/999) | 28+5 22+4 |
Gigabyte HD 5670 1GB (@929/1095) | 30+2 25+2 |
MSI GT 240 512MB (@624/912) | 24+2 18+1 |
MSI GT 430 1GB (@901/1101) | 21+2 16+2 |
Gigabyte HD 5570 1GB (@752/899) | 21+2 17+2 |
Gigabyte GT 220 1GB (@781/900) | 16+2 12+1 |
MSI GT 210 512MB (645/529) | 3+1 1+0 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Podkręcanie to czynność, z której nie każdy korzysta. Ten darmowy sposób na podwyższenie wydajności karty graficznej bywa w niektórych sytuacjach jedynym wyjściem, aby móc komfortowo pograć w jakąś grę, a przy tym nie kupować nowego akceleratora.
Wydajność na podkręconych zegarach zawsze wzrasta, niemniej jednak uzależniona jest od gry i konkretnego układu graficznego. Wydaje się, że modele GeForce jakby więcej pożytku zrobiły na wyższych parametrach pracy. Nie będziemy tutaj wymieniali poszczególnych kart graficznych, które podkręciły się najlepiej, a które najgorzej. Wszystko jasno widać na powyższych wykresach.
Jedno jest pewne: w dobie coraz bardziej wymagających gier każdy dodatkowy megaherc na rdzeniu graficznym i pamięci operacyjnej jest przydatny.