O podkręcaniu informowaliśmy przy opisie każdej z przetestowanych kart graficznych. Poniżej prezentujemy wyniki na standardowych parametrach pracy oraz po podkręceniu. Wydajność przedstawiamy na trzech wybranych grach: Crysis, Resident Evil 5 i Arcania: Gothic 4.
Crysis - DX9
1280x1024, Wysokie Detale
ASUS GTX 460 768MB (@892/1043) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (@942/1348) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (@985/1001) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (@831/1301) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (@814/1281) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (@926/970) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (@702/999) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (@929/1095) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (@624/912) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (@901/1101) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (@752/899) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (@781/900) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (@645/529) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (@892/1043) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (@942/1348) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (@831/1301) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (@814/1281) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (@985/1001) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (926/970) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (702/999) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (@929/1095) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (@624/912) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (@901/1101) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (@752/899) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (@781/900) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (645/529) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale
ASUS GTX 460 768MB (@892/1043) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (@942/1348) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (@985/1001) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (926/970) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (@831/1301) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (@814/1281) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (702/999) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (@929/1095) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (@624/912) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (@901/1101) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (@752/899) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (@781/900) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (645/529) | ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Podkręcanie to czynność, z której nie każdy korzysta. Ten darmowy sposób na podwyższenie wydajności karty graficznej bywa w niektórych sytuacjach jedynym wyjściem, aby móc komfortowo pograć w jakąś grę, a przy tym nie kupować nowego akceleratora.
Wydajność na podkręconych zegarach zawsze wzrasta, niemniej jednak uzależniona jest od gry i konkretnego układu graficznego. Wydaje się, że modele GeForce jakby więcej pożytku zrobiły na wyższych parametrach pracy. Nie będziemy tutaj wymieniali poszczególnych kart graficznych, które podkręciły się najlepiej, a które najgorzej. Wszystko jasno widać na powyższych wykresach.
Jedno jest pewne: w dobie coraz bardziej wymagających gier każdy dodatkowy megaherc na rdzeniu graficznym i pamięci operacyjnej jest przydatny.