Karty graficzne

Arcania: Gothic 4, Mafia II, Resident Evil 5

przeczytasz w 2 min.

Arcania: Gothic 4

Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10. Gothic 4 testowaliśmy w artykule:

Arcania: Gothic 4 - DX10
1024x768, Średnie Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 68
48
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 54
41
MSI GTS 450 512MB (850/902) 53
37
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 52
38
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 46
37
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 46
37
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 39
30
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 37
27
MSI GT 240 512MB (550/900) 30
22
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 28
23
MSI GT 430 1GB (785/1000) 27
20
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 21
16
MSI GT 210 512MB (589/499) 7
5
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 57
43
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 44
37
MSI GTS 450 512MB (850/902) 40
31
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 40
31
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 38
31
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 38
31
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 30
25
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 28
22
MSI GT 240 512MB (550/900) 24
18
MSI GT 430 1GB (785/1000) 21
16
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 21
17
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 16
12
MSI GT 210 512MB (589/499) 3
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - DX10
1680x1050, Średnie Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 46
35
  
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 36
30
MSI GTS 450 512MB (850/902) 32
26
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 32
25
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 32
26
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 32
26
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 24
20
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 23
19
MSI GT 240 512MB (550/900) 19
15
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 17
14
MSI GT 430 1GB (785/1000) 16
13
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 12
10
MSI GT 210 512MB (589/499) 1
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Specyfika gry nie wymaga dużej liczby wyświetlanych kl./s – wystarczy ok. 25/s. Oprócz mizernej wydajności na GeForce GT 210, na którym nie da się zupełnie grać, reszta przetestowanych kart oferuje dobrą wydajność.

Schody zaczynają się od rozdzielczości 1280x1024 pikseli. Mając w komputerze GeForce GT 240, GeForce GT 430, czy nawet GeForce 9800 GT – grało nam się mało komfortowo. Zbyt często następują spadki wyświetlanych klatek. O ile w czasie przemierzania krain czy wiosek wystarczy nawet 20 kl./s, o tyle walka z wrogiem jest bardzo trudna.

Największa rozdzielczość jest zarezerwowana w zasadzie dla dwóch kart: Radeona 5770 i GeForce GTX 460 768 MB.
 

Mafia II

Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością.

Mafia II - DX9
1024x768, Maks. detale, PhysX wyłączony

MSI GTS 450 512MB (850/902) 88
47
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 87
46
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 86
55
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 73
48
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 73
48
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 63
44
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 55
43
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 54
37
MSI GT 240 512MB (550/900) 51
36
MSI GT 430 1GB (785/1000) 47
31
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 45
30
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 37
25
MSI GT 210 512MB (589/499) 12
7
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Mafia II - DX9
1280x1024, Maks. detale, PhysX wyłączony

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 87
49
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 66
45
MSI GTS 450 512MB (850/902) 62
33
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 62
32
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 56
38
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 56
38
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 46
31
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 40
26
MSI GT 240 512MB (550/900) 37
25
MSI GT 430 1GB (785/1000) 33
19
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 32
19
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 25
16
MSI GT 210 512MB (589/499) 6
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 72
46
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 54
33
MSI GTS 450 512MB (850/902) 51
31
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 50
31
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 46
29
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 46
29
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 40
26
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 37
24
MSI GT 240 512MB (550/900) 29
18
MSI GT 430 1GB (785/1000) 27
16
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 25
14
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 24
18
MSI GT 210 512MB (589/499) 3
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Najniższy używany przez nas tryb wielkości ekranu 1024x768 nie był dużym wyzwaniem dla testowanych kart, z wyjątkiem GT 210. Poczciwy GeForce GT 220 z pamięcią DDR3 zaoferował całkiem przyzwoitą wydajność.

Zwiększenie wielkości obrazu do 1280x1024 lub 1680x1050 wyciska ostatnie soki z tanich akceleratorów. Odpowiednią płynność animacji uzyskamy posiadając kartę pokroju GeForce GTS 450 lub Radeon 5750. Natomiast super płynny obraz bez żadnych przycięć – instalując w komputerze GeForce’a GTX 460 768 MB.
 

Resident Evil 5

Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.

Resident Evil 5 - DX10
1024x768, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 183
137
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 144
103
MSI GTS 450 512MB (850/902) 130
97
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 128
96
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 124
87
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 124
87
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 96
64
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 93
67
MSI GT 240 512MB (550/900) 77
56
MSI GT 430 1GB (785/1000) 66
49
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 66
49
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 52
37
MSI GT 210 512MB (589/499) 17
12
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 124
94
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 102
75
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 87
63
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 87
63
MSI GTS 450 512MB (850/902) 86
66
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 85
65
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 66
46
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 65
47
MSI GT 240 512MB (550/900) 53
38
MSI GT 430 1GB (785/1000) 43
32
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 43
32
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 35
25
MSI GT 210 512MB (589/499) 11
7
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 96
70
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 81
61
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 69
51
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 69
51
MSI GTS 450 512MB (850/902) 66
50
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 65
50
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 51
36
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 51
37
MSI GT 240 512MB (550/900) 41
29
MSI GT 430 1GB (785/1000) 33
24
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 32
25
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 27
20
MSI GT 210 512MB (589/499) 8
3
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Z wyjątkiem GeForce’a GT 210 w Resident Evil 5 pogramy na praktycznie każdym dostępnym akceleratorze – włącznie z rozdzielczością obrazu 1680x1050 pikseli. W największej używanej przez nas wielkości obrazu, tanie Radeony 5670 i 5750 czuły się jak przysłowiowa „ryba w wodzie”. Nieco słabiej prezentują się układy graficzne NVIDII. Dopiero mając GeForce’a GTS 450 możemy mówić o dobrym komforcie grania.

Ale to wszystko w 1680x1050, a co z niższymi trybami? Uruchomienie gry w 1280x1024 nie sprawia już takiego problemu tanim kartom graficznym. GeForce GT 240 oferuje co najmniej dobrą wydajność.

Zaskoczyły nas nieco niskie rezultaty GeForce GT 430 (który i tak był podkręcony przez MSI). Wydajność tego układu była niższa, niż na starym GeForce GT 240.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login