Arcania: Gothic 4
Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10. Gothic 4 testowaliśmy w artykule:
Arcania: Gothic 4 - DX10
1024x768, Średnie Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1680x1050, Średnie Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Specyfika gry nie wymaga dużej liczby wyświetlanych kl./s – wystarczy ok. 25/s. Oprócz mizernej wydajności na GeForce GT 210, na którym nie da się zupełnie grać, reszta przetestowanych kart oferuje dobrą wydajność.
Schody zaczynają się od rozdzielczości 1280x1024 pikseli. Mając w komputerze GeForce GT 240, GeForce GT 430, czy nawet GeForce 9800 GT – grało nam się mało komfortowo. Zbyt często następują spadki wyświetlanych klatek. O ile w czasie przemierzania krain czy wiosek wystarczy nawet 20 kl./s, o tyle walka z wrogiem jest bardzo trudna.
Największa rozdzielczość jest zarezerwowana w zasadzie dla dwóch kart: Radeona 5770 i GeForce GTX 460 768 MB.
Mafia II
Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością.
Mafia II - DX9
1024x768, Maks. detale, PhysX wyłączony
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Mafia II - DX9
1280x1024, Maks. detale, PhysX wyłączony
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Najniższy używany przez nas tryb wielkości ekranu 1024x768 nie był dużym wyzwaniem dla testowanych kart, z wyjątkiem GT 210. Poczciwy GeForce GT 220 z pamięcią DDR3 zaoferował całkiem przyzwoitą wydajność.
Zwiększenie wielkości obrazu do 1280x1024 lub 1680x1050 wyciska ostatnie soki z tanich akceleratorów. Odpowiednią płynność animacji uzyskamy posiadając kartę pokroju GeForce GTS 450 lub Radeon 5750. Natomiast super płynny obraz bez żadnych przycięć – instalując w komputerze GeForce’a GTX 460 768 MB.
Resident Evil 5
Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.
Resident Evil 5 - DX10
1024x768, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | ![]() ![]() |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | ![]() ![]() |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | ![]() ![]() |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
MSI GT 240 512MB (550/900) | ![]() ![]() |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | ![]() ![]() |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | ![]() ![]() |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | ![]() ![]() |
MSI GT 210 512MB (589/499) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Z wyjątkiem GeForce’a GT 210 w Resident Evil 5 pogramy na praktycznie każdym dostępnym akceleratorze – włącznie z rozdzielczością obrazu 1680x1050 pikseli. W największej używanej przez nas wielkości obrazu, tanie Radeony 5670 i 5750 czuły się jak przysłowiowa „ryba w wodzie”. Nieco słabiej prezentują się układy graficzne NVIDII. Dopiero mając GeForce’a GTS 450 możemy mówić o dobrym komforcie grania.
Ale to wszystko w 1680x1050, a co z niższymi trybami? Uruchomienie gry w 1280x1024 nie sprawia już takiego problemu tanim kartom graficznym. GeForce GT 240 oferuje co najmniej dobrą wydajność.
Zaskoczyły nas nieco niskie rezultaty GeForce GT 430 (który i tak był podkręcony przez MSI). Wydajność tego układu była niższa, niż na starym GeForce GT 240.