BattleField: Bad Company 2
Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1024x768, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 104 85 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 77 61 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 75 60 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 74 62 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 65 52 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 65 52 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 50 42 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 39 31 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 38 31 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 61 46 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 52 41 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 36 26 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 13 10 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
*DX10 |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1280x1024, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 86 70 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 65 52 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 59 48 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 58 49 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 54 46 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 54 46 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 41 33 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 30 24 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 30 25 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 50 38 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 45 35 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 29 24 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 7 4 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
*DX10 |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 70 57 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 56 43 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 49 40 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 49 41 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 46 37 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 46 36 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 35 29 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 25 20 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 24 19 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 43 34 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 36 28 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 24 18 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 3 1 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
*DX10 |
BattleField: Bad Company 2, to jeden z „lżejszych” tytułów w naszej puli testowej. Do rozdzielczości 1024x768 i 1280x1024 wystarczy, jeśli będziemy mieli Radeona 5750 lub GeForce GTS 450. Obie karty oferować będą wystarczającą płynność animacji obrazu, a przy tym ładną grafikę.
Uruchomienie gry w 1680x1050 pikseli oznacza dość spore obciążenie karty graficznej. W zasadzie tylko GeForce GTX 460 768 MB oferował bardzo dobrą płynność obrazu. Specyfika gry wymaga, abyśmy mieli co najmniej 40 kl./s. Poniżej tego poziomu trudno walczy się z wrogiem, a w Bad Company 2 takie sytuacje zdarzają się co chwilę.
Crysis
Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.
Crysis - DX9
1024x768, Wysokie Detale
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 77 58 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 65 50 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 65 59 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 64 45 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 55 38 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 55 39 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | 53 37 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 48 36 |
MSI GT 240 512MB (550/900) | 39 30 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 37 26 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 36 26 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | 28 21 |
MSI GT 210 512MB (589/499) | 10 7 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX9
1280x1024, Wysokie Detale
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 58 35 |
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 56 43 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 49 38 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 49 38 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 48 35 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 48 34 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | 39 27 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 39 27 |
MSI GT 240 512MB (550/900) | 29 23 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 26 20 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 25 20 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | 15 12 |
MSI GT 210 512MB (589/499) | 6 3 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX9
1680x1050, Wysokie Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 47 33 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 45 35 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 39 27 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 38 29 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 38 29 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 38 28 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | 30 22 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 27 21 |
MSI GT 240 512MB (550/900) | 22 18 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 20 16 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 20 16 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | 10 6 |
MSI GT 210 512MB (589/499) | 3 2 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis po obniżeniu szczegółowości grafiki do „Wysokich” (są jeszcze „Bardzo wysokie”) przestaje być taki straszny. Pod warunkiem jednak, że nie przesadzimy z rozdzielczością obrazu. Przy 1024x768 i 1280x1024 wystarczy akcelerator GeForce 9800 GT, GeForce GTS 450 512 MB, Radeon 5670 lub Radeon 5750 512 MB. Bez większego stresu przechodzi się wtedy poszczególne etapy gry.
W 1680x1050 na wymienionych przed chwilą akceleratorach trudno już mówić o dobrej zabawie. Należy mieć co najmniej GeForce’a GTS 450, a najlepiej Radeona HD 5770 lub GeForce’a GTX 460 768 MB, aby uzyskać wystarczającą płynność grafiki.
CMR: Dirt2
Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11.
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1024x768, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 131 123 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 99 90 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 97 88 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 93 87 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 82 76 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 82 76 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 63 58 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 53 50 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 46 43 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 100 89 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 77 70 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 53 48 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 19 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
*DX9 |
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1280x1024, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 100 94 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 73 68 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 73 68 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 71 67 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 62 58 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 62 58 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 47 43 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 37 35 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 34 31 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 80 73 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 60 55 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 41 37 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 11 9 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
*DX9 |
CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale
ASUS GTX 460 768MB (700/920) | 85 79 |
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 61 57 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 61 57 |
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) | 60 56 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 53 50 |
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) | 52 49 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 39 36 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 30 28 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 28 25 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 69 61 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 51 41 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 35 31 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 7 5 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
*DX9 |
Jedna z mniej wymagających gier w zestawieniu. Jakość grafiki była ustawiona na maksimum, lecz bez wygładzania krawędzi i filtrowania anizotropowego. Dzięki temu nawet w największej rozdzielczości obrazu można pograć na niedrogich akceleratorach, takich jak Radeon 5750 512 MB bądź GeForce GTS 450 512 MB.
Spoglądając na wysokie osiągi układów GeForce GT 240 i GeForce 9800 GT pamiętajcie, że gra pracowała w trybie DirectX 9.