Arcania: Gothic 4
Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10. Gothic 4 testowaliśmy w artykule:
Arcania: Gothic 4 - DX10
1024x768, Średnie Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 50 37 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 39 30 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 30 22 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 30 22 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 28 23 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 24 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 38 30 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 30 25 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 24 18 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 22 17 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 21 17 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 18 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Arcania: Gothic 4 - DX10
1680x1050, Średnie Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 30 24 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 24 20 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 19 15 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 18 14 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 17 14 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 14 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Kolejny tytuł gry, tym razem z uwzględnieniem średnich detali graficznych. GeForce GT 440 przegrywa nie tylko ze swoim konkurentem z obozu AMD, ale i również ze starszym bratem – układem GT 240. Jedyną w miarę grywalną rozdzielczością pozostaje 1024x768, gdzie uzyskamy obraz na granicy płynności.
Mafia II
Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością.
Mafia II - DX9
1024x768, Maks. detale, PhysX wyłączony
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 81 61 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 54 37 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 51 36 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 49 24 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 45 30 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 42 26 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II - DX9
1280x1024, Maks. detale, PhysX wyłączony
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 59 40 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 40 26 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 37 25 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 34 19 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 32 19 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 29 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 47 25 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 32 20 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 29 18 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 27 16 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 25 14 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 22 12 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Mafia II jest dość nowym tytułem, ale wykorzystuje starszy standard przetwarzania obrazu – DirectX 9. Mimo to, GeForce GT 440 może konkurować co najwyżej z Radeonem 5570. Starszy brat – GT 240, okazuje się nie do pokonania, zwłaszcza pod względem minimalnej liczby kl./s. Pocieszający może być jedynie fakt, że dzięki specyfice gry - nie wymaga się ogromnej liczby kl./s w celu uzyskania płynności - wystarcza ok. 25-30 kl./s. Mając w komputerze GeForce'a GT 440, pogramy w rozdzielczości 1280x1024.
Resident Evil 5
Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.
Resident Evil 5 - DX10
1024x768, Maks. Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 123 92 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 93 67 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 77 56 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 71 53 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 66 49 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 57 40 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 82 62 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 65 47 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 53 38 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 46 35 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 43 32 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 38 28 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Resident Evil 5 - DX10
1680x1050, Maks. Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 63 48 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 51 37 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 41 29 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 35 26 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 32 25 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 29 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Ta gra również działała dość sprawnie na akceleratorze NVIDII. Bez problemu pogramy w 1680x1050 przy zachowaniu najwyższych opcji graficznych. Ten kto czekał aż GeForce GT 440 pokona Radeona 5670 znów będzie zmartwiony – Resident Evil. Również poprzednik (GeForce GT 240) nie był zbyt łaskawy dla młodszego brata i pokonał go w każdej rozdzielczości.