Do podkręcania posłużył nam autorski program ASUS-a o nazwie SmartDoctor. Prezentowany w niniejszym artykule GeForce GT 440 o standardowej częstotliwości taktowania wynoszącej 823/800 MHz był zdolny do pracy z 904/960 MHz. Niektóre gry pracowały stabilnie nawet z rdzeniem taktowanym 925 MHz.
Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 82 62 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 65 47 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 53 38 |
ASUS GT 440 1GB (@904/960) | 46 +5 35 +4 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 46 35 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 43 32 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 38 28 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1280x1024, Wysokie Detale
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 50 42 |
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 46 33 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 41 36 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 39 27 |
ASUS GT 440 1GB (@904/960) | 21 +10 17 +7 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 25 20 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 21 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX9
1280x1024, Średnie Detale, AF x4
GeForce GTS 450 1GB (783/900) | 57 43 |
Radeon 5670 1GB (775/1000) | 53 41 |
ASUS GT 440 1GB (@904/960) | 37 +5 27 +1 |
GeForce GT 240 1GB (550/850) | 38 25 |
ASUS GT 440 1GB (823/800) | 37 27 |
Radeon 5570 1GB (650/900) | 36 26 |
GeForce GT 430 1GB (700/800) | 26 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Największe przyspieszenie zanotowaliśmy w Crysis. Gołym okiem widać znaczną poprawę działania gry. Podkręcenie przyniosło tutaj oczekiwany skutek. Również gra Resident Evil 5 dość wyraźnie zareagowała na wyższe parametry karty graficzne – widać wzrost o kilka kl./s. Metro 2033 po podkręceniu karty graficznej zareagowało głównie w przypadku średniej liczby kl./s. Minimalna praktycznie się nie zmieniła.