Na jakiej karcie graficznej komfortowo pogramy w GRID? Aby się o tym przekonać przetestowałem GeForce GTX260, 9800GTX+, GeForce 9600GT, Radeon HD4870 i HD4850, w rozdzielczościach 1280x1024, 1680x1050
Race Driver: GRID – kolejna odsłona z serii gier wyścigowych Codemasters. Gra wykorzystuje silnik graficzny EGO, który jest bardzo podobny do silnika Neon, czyli tego, który wykorzystano przy tworzeniu gry Colin McRae Rally: Dirt. EGO charakteryzuje się bardzo dobrą skalowalnością i jest naprawdę świetnie zoptymalizowany, ponieważ na starszym sprzęcie nadal jesteśmy w stanie odpalić gierkę, a przy ustawieniach low grafika wcale nie razi w oczy, jak w niektórych produkcjach. Silnik w pełni wykorzystuje właściwości Directx 9.0c oraz korzysta z niektórych dobrodziejstw DX10, jednak nie widać różnic w grafice. Przejdźmy teraz do testów.
Platforma testowa:
• Intel Core2Duo E6320 1860MHz @ 3120MHz, 4MB L2
• Asus Striker II Formula, 780i SLI
• Thermaltake Big Typhoon LGA775
• Geil Ultra DDR2 800MHz @ 900MHz, 2x1GB
• Seagate 320GB Barracuda 7200.10 16MB Cache
• Tagan 430W
• Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Edition
Sterowniki, system operacyjny i programy:
• Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
• DirectX 10
• nVidia: 177.83
• ATI: Catalyst 8.9
• Fraps 2.9.4
Karty użyte do testu:
• Gigabyte GTX260 896MB
• EVGA GeForce 9800GTX+ 512MB
• EVGA GeForce 9600GT 512MB
• PowerColor Radeon 4870 512MB
• MSI Radeon 4850 512MB
Przebieg testu:
• Gra w wersji PL, patch do wersji 1.2
Pomiar liczby klatek wykonywany był programem Fraps samochodem Lamborghini Murcielago na trasie Circuit de La Sharte (jedno okrążenie).