Jak widać, do gry w Race Driver: GRID nie potrzebna jest karta z najwyższej półki. Do gry w rozdzielczości 1920x1200 przy ustawieniach Ultra z 4krotnym wygładzaniem krawędzi wystarczy nam Radeon 4850. Do niższych rozdzielczości możemy użyć GeForce 9600GT, który spokojnie poradzi sobie z wyświetlaniem grafiki na tym poziomie. Nie zapominajmy jednak też o dużym wpływie procesora dwurdzeniowego na wyniki. 2GB RAM także robią swoje – ze względu na ich cenę, zdecydowana większość ludzi może sobie pozwolić na posiadanie tych optymalnych 2GB.
Możliwe, że przy użyciu mocniejszego procesora wyniki byłyby jeszcze wyższe, jednak, jak wiemy, powyżej 35 klatek nie odczuwa się już takiej różnicy w płynności obrazu. Zdecydowanie dobrze zoptymalizowany silnik graficzny GRIDa ma tutaj też swój wkład, zważając uwagę na to, że grafika w tej grze wygląda naprawdę przyzwoicie.
Na zakończenie jeszcze ogólne zestawienie tabelaryczne kart najbardziej opłacalnych do poszczególnych ustawień.
Jakość ULTRA 4x MSAA | Jakość HIGH 4x MSAA | Jakość MEDIUM 4XMSAA | |
1920x1200 | R 4850 GF 9800GTX+ | R 4850 | GF 9600GT |
1680x1050 | GF 9600GT R 4850 | GF 9600GT R 4850 | GF 9600GT GF 8800GT |
1280x1024 | GF 9600GT GF 8800GT R 4850 | GF 9600GT GF 8800GT R 4850 | GF 8800GT R HD 3850 |
1024x768 | GF 8600GT R HD 3850 |
Komentarze
30Po drugie, szanowny autorze tekstu, gdybym nie wiedział o co chodzi w temacie GPU to najpewniej po przeczytaniu pańskich interpretacji wyników doszedł bym do wniosku, że Radeon 4850 jest rynkowym konkurentem GeForce 9600GT... W tym tytule 4850 wypad wyjątkowo słabo, gdyż w większości gier jest na równi 9800GTX+, lub nawet wyżej niż on. Może trafił się słabszy egzemplarz, nie wiem, jednak powinno być to przez autora odnotowane i wytłumaczone, ponieważ 4850 to ewidentnie ten sam segment co 9800GTX+.
podoba mi się pomysł i formuła testu
Ogólnie to jak się patrzy na grafikę to DIRT wydaje się być lepszy, bardziej realistyczny.
W 1680 x 1050 w ultra AAx2 Anizox8 mam 53-56 fps na 9600 GSO od galaxy po OC.
Szerokiej drogi :)
maxymalnych przy 1600x1200 jest 1~3 klatki
a na 1280x1024 przy wyścigu było od 80~100 i nieraz spadło na 2-3sekundy do 30 klatek i po 2-4 sekundach nagle przyspiesza a tak to idzie caly czas 80-10 klatek
a i gra nie chce sie włączyć na SLI wyskakuje błąd
Wszystkie ustawiena na maxa jak sie dało antyA na 16 dosłownie wszystko i tu kupa
jak ktos wie o co chodzi pisac na gg (8098070) lub na e-maila dejw15@o2.pl