Platforma testowa
- Intel Core2Quad Q8400, 3.0 GHz
- Intel Core2Quad Q6600, 2.4 GHz
- Intel Core2Duo E6320, 1.86 GHz
- Asus Rampage X48
- Kingston 4GB DDR2 800MHz
- Seagate 250GB Barracuda 7200.12, 8MB Cache
- PC Power & Cooling Silencer 750W
Sterowniki, system operacyjny i programy:
- Windows Vista Ultimate 32bit EN, SP2
- DirectX 10.1, 9.0C
- nVidia: 190.62
- ATI: Catalyst 9.8
- Fraps 2.9.6
Przebieg testu:
- Testy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem programu Fraps.
- Procesor Q8400 do testów został podkręcony do 3.5 GHz.
Silnik Real Virtuality
ARMA 2 wykorzystuje silnik graficzny Real Virtuality, który istnieje już od 10 lat i cały czas jest modyfikowany. Jego wcześniejsze wersje są wykorzystywane przy realistycznych symulatorach walki dla wojska. Silnik w pełni wykorzystuje zalety Directx 9, co za tym idzie – Shader Model 3. Jest on w stanie zapewnić cykl dnia i nocy, zmiany pogody, zamglenie, a także zasięg widoku do 10 kilometrów. Warto zwrócić uwagę, że każdy wystrzelony pocisk porusza się po odpowiedniej trajektorii lotu – do jej obliczenia wykorzystywane jest bardzo dużo czynników, w tym także wilgotność powietrza (!). Przebieg misji zależny jest od decyzji AI, zatem przechodzenie gry za drugim razem może być zupełnie nowym doświadczeniem.
Wymagania
Minimalne | Zalecane | |
System operacyjny | Windows XP lub Vista | |
CPU | Dual Core, (Intel Pentium 4 3.0GHz, Intel Core 2.0GHz, AMD Athlon 3200+ lub szybszy) | Quad Core, lub Dual Core, (Intel Core 2.8GHz, AMD Athlon 64 X2 4400+, lub szybszy) |
Pamięć | 1 GB RAM | 2 GB RAM |
HDD | 10 GB | |
Grafika | nVidia GeForce 7800, ATI Radeon 1800 lub szybszy (z obsługą Shader Model 3.0 I 256 MB pamięci video) | nVidia GeForce 8800GT, ATI Radeon 4850 lub szybszy (z obsługą Shader Model 3.0 I 512 MB pamięci video) |
Sieć | Wymaganie połączenie LAN lub Internet do gry sieciowej |