Arma 2 jest grą zdecydowanie wartą uwagi, jednak musimy wyposażyć się w bardzo wydajny sprzęt, co wcale i tak nie gwarantuje płynnej rozgrywki. Pamiętać trzeba także, by po instalacji gry od razu nałożyć na nią łatkę w wersji 1.3 (najwyższa dziś dostępna). Czekamy także na zapowiedziany patch 1.4 mający poprawić wydajność silnika – nie omieszkamy zrobić dodatkowych testów.
źródło: www.arma2.com
Grafika podrasowanego Operation Flashpoint, wydajność Crysis – chyba nie o to chodziło autorom, miejmy nadzieję, że patch coś poprawi. Dobrze będzie, jeśli twórcy gier zaczną w końcu zwracać uwagę na optymalizację, całe szczęście, że Arma 2 jest dostępna również na konsole PS3 i X360.
Artykuł przygotowali:
- Maciej Gan
- Maciej Piotrowski - filmy gameplay i efekty
Moja ocena: | ||
Grafika: | dobra | |
Optymalizacja: | zadowalająca | |
Grywalność: | super | |
Dźwięk: | super | |
Ogólna ocena: | ||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 70 PLN |
Komentarze
52Fajnie, że się test pojawił, ale:
1. przydałoby się więcej procesorów i testów grafiki + procesory,
2. no i oczywiście zmiana metodologii testów na rozegranie przynajmniej jednej pełnej misji z wieloma jednostkami, wiadomo, że czasochłonne, ale też najbardziej wiarygodne, niestety VR, to nie UnrealEngine, gdzie wystarczy 5 min demo :)
Jak zrobicie test gry z nowym patchem 1.4, to odpalacie grę na większej liczbie platform, mam na myśli jakiś procek i7, phenoma ii x4 czy tez dajcie więcej dwu jajowców z różnych segmentów rynkowych np. mocny, średni i słaby C2D i analogicznie np. z Athlonami II X2 czy Phenomami II X2.
Da się załatwić ?
A tak ogólnie fajny art :)
zainstalowalem sobie jakies czas temu demko, pogralem troche i odnioslem pozytywne wrazenie co do wydajnosci. przyznaje ze jestem zdziwiony ze arma2 potrzebuje az tekiej maszyny :O
Zabugowana w cholere, ze srednia grafika i z syntezatorem mowy do tekstow. Przeciez to jakas masakra, po co to testowac?
Zresztą ciekawa rozbieżność między wynikami testu a "zalecanym" sprzętem. W moim rozumieniu, zalecany to taki, który uciągnie grę na full ustawieniach z palcem w napędzie.
"Pamiętać przy tym należy, że utrata medyka w drużynie świadczyć może o naszej klęsce – postać może się wykrwawić."
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=%B6wiadczy%E6
mamy 2009 rok człowieku, końcówke nawet więc nie oczekuj gier z wydajnościa na 2001, chesz grać w gry z 2009 to kup kompa w 2009.. tylko nie w biedronce
Wracając do recenzji - troszkę 'po łebkach' ale miło że w ogóle jest. Osobiście stwierdzam, że gra 'dostaje skrzydeł' na CPU od 3.0 wzwyż. Mam E8400@3.3 i HD4850 Gainward GS (700/2200). Ustawienia gry na b.wysoko -(-wygładzanie=normalnie) gra się pięknie.
I jeszcze jedna uwaga dla narzekaczy - ta gra to nie jeden wielki skrypt, który prowadzi 'za rączkę' w ograniczonych lokacja od początku do końca gry i w związku z tym nie nadaje się do każdego 'gracza'.
U mnie na Q9550 @ 3,8GHz, GTX275 i 4GB
na maxymalnych przy 1680x1050 srednio mam 20FPS
Gra jest klasykiem (poprawionym klasykiem) pierwszej mistrzowskiej Operation Flashpoint. Błędów praktycznie już nie ma w patchu 1.04 + patche od community, animacje - fakt są słabe (np. śmierci) ale strzelając z odległości 3 km raczej i tak nie wiele byś zobaczył.
Optymalizacja jest świetna, a przynajmniej na GF79 i Radeon x1950xt oraz HD 5870 działa przepięknie przy Athlonie 4200+ (nawet tak słabym) i 2Gb OC pamięci. Stąd też nie rozumiem Twoich 20FPSów, bo u mnie przy Win Vista 32, 2GB, Radeon x1950xt i Athlonie X2 4200+ ... czyli sprzęt dwa razy słabszy niż Twój gra chodziła na średnio 27-30 klatkach. Widocznie coś masz skopane.
Na Radeonie HD5870 nie spada poniżej 50-60 na max ustawieniach przy 1600x1200. Gra dla koneserów, fanów gatunku, ekip grających bardziej taktyczno-strategicznie. Nie dla dzieciaków z ONE SHOT ONE KILL - CALL OD DUTY - KILL BILL :D
peace.