Autorom gry należy się ogromna pochwała, gdyż po najechaniu kursorem myszki na konkretne ustawienie graficzne zostaniemy poinformowani, czy za obliczenia w danym zakresie odpowiada procesor czy układ graficzny. Pokazano też szacowany przyrost/zmniejszenie wydajności po wybraniu określonej opcji. Pozwala to jeszcze lepiej dostosować jakość obrazu do posiadanego sprzętu. Dowiemy się także co da konkretna zmiana w praktyce. Muszę przyznać, że dotychczas nie spotkałem się z tego typu rozwiązaniem w innej grze.
Oto jak StarCraft II wygląda w najniższych i najwyższych możliwych ustawieniach. Różnica jest kolosalna.
Ustawień jest naprawdę sporo. Dziwić może jedynie brak ustawień dotyczących wygładzania krawędzi oraz filtrowania anizotropowego.
• Texture quality (low, medium, high, ultra) – rozmiar i szczegółowość wyświetlanych tekstur
• Post-Processing (low, medium, ultra) – od tych ustawień zależy jakość otoczek wkoło zaznaczanych jednostek oraz efekt głębi pola walki
• Reflections (CPU) (off, on) – opcja odpowiadająca za wyświetlanie odbić na wodzie oraz powierzchni pola Creep u Zergów
• Effects quality (CPU) (low, medium, high, ultra) – jakość eksplozji, pyłu i efektów towarzyszących broni
• Shaders (GPU) (low, medium, high, ultra, extreme) – jakość HDR, wygładzanie cieni, efekty okluzji otoczenia
• Lighting (low, medium, high, ultra) - determinuje realizm symulowania wszelkich refleksów oraz odbić
• Shadows (low, medium, high, ultra) – odpowiada za liczbę detail wyświetlanych cieni
• Terrain (low, medium, high, ultra) – od tej opcji zależy jakość wyświetlania elementów otoczenia, wygląd wody, mgły wojny oraz terenów Creep
• Physics (off, low, high, ultra) – realizm kolizji obiektów oraz wpływ grawitacji
• Models (low, high) – animacja budowanych budynków oraz efektów w trakcie zniszczenia określonej jednostki
• Unit portraits (2D, 3D) – dzięki tej opcji możemy zmienić mniniaturkę zaznaczonej jednostki z trybu dwuwymiarowego na trójwymiarowy i na odwrót
• Movies (CPU) (low, high) – dzięki tej opcji ustalimy czy przerywniki filmowe obejrzymy w wysokiej, czy też niskiej jakości