Przed właściwymi testami wydajnościowymi w grach prezentujemy ich przedsmak w postaci garści wyników z najnowszego benchmarka Futuremark.
3D Mark 11: Score (wynik ogólny)
[punkty]
Entry | 12512 |
Performance | 8400 |
Extreme | 2880 |
3D Mark 11: Graphics (wynik karty graficznej)
[punkty]
Entry | 14865 |
Performance | 8557 |
Extreme | 2705 |
3D Mark 11: Physics (wynik procesora)
[punkty]
Entry | 10583 |
Performance | 10565 |
Extreme | 10594 |
3D Mark 11: Combined (wynik testu mieszanego)
[punkty]
Entry | 7179 |
Performance | 5814 |
Extreme | 2381 |
Niezależnie od użytego schematu działania (trybu Entry, Performance, czy teź Extreme) wyniki testu Physics pozostają identyczne. Test fizyki, w którym wykorzystywany jest procesor, przebiega zawsze niezmiennie. Prawie 8500 punktów w teście Performance należy uznać za bardzo dobry wynik.
Testy w grach
Warto podkreślić, że w testach wykorzystaliśmy absolutnie maksymalne ustawienia - a więc wolniej te gry działać nie będą, mogą jedynie szybciej. Testy były przeprowadzone w rozdzielczości 1920 x 1200, maksymalnych ustawieniach DirectX 11 czy APEX PhysX oraz wygładzaniu krawędzi x32. Na co stać kartę graficzną GeForce GTX 560 Ti (również w konfiguracji SLI) wiemy dzięki naszym premierowym testom. Rozszerzyliśmy więc testy na kolejne tytuły, które nie były uwzględnione w poprzednim artykule. W premierowym teście platforma testowa wyposażona była w procesor Core i7 920 pracujący z taktowaniem 3,5 GHz - testowy komputer miał Core i7-2600K pracujący z taktowaniem 4,5 GHz. Wiemy, że procesory Sandy Bridge po prostu niesamowicie sprawdzają się w grach i trudno wyobrazić sobie wydajniejszy układ do zastosowań rozrywkowych.
Testy przeprowadzone zostały w dwóch ustawieniach:
- z włączonym SLI (dwie karty pracujące na raz - standardowo w testowanym przez nas komputerze)
- z wyłączonym SLI (pracuje tylko jednak karta)
Zrobilibyśmy to, by pokazać jak skaluje się wydajność przy użyciu dwóch kart GTX 560 Ti i jaką wydajność osiągnęlibyśmy na tym komputerze przy zastosowaniu tylko jednego akceleratora. Wyjątkiem od tej reguły jest test w Mafia II - jako, że testowaliśmy grę przy wysokich ustawieniach APEX PhysX sprawdziliśmy w działaniu grę przy użyciu jednej karty, dwóch kart w SLI (PhysX - wybór automatyczny) oraz w konfiguracji gdy jedna z kart zajmowała się przetwarzaniem grafiki, a druga fizyki (PhysX - druga karta dedykowana).
Just Cause 2
Just Cause 2: Mroczna Wieża, 1920 x 1200
[średnie FPS] AAx 32, symulacja wody GPU
2 x GTX 560 Ti (SLI) | 61 |
GeForce GTX 560 Ti | 32 |
Just Cause 2: Świt na Pustyni, 1920 x 1200
[średnie FPS] AAx 32, symulacja wody GPU
2 x GTX 560 Ti (SLI) | 78 |
GeForce GTX 560 Ti | 42 |
Just Cause 2: Betonowa Dżungla, 1920 x 1200
[średnie FPS] AAx 32, symulacja wody GPU
2 x GTX 560 Ti (SLI) | 47 |
GeForce GTX 560 Ti | 30 |
W rozdzielczości 1920 x 1200 przy włączonych absolutnie wszystkich bajerach graficznych możemy liczyć (w zależności od terenu akcji) na średnio 60 klatek na sekundę. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, korzystając z okazji sprawdziliśmy też skalowanie dwóch kart 560. Jak widać jest ona dość różna w zależności od testu. O ile w teście numer 1 (Mroczna Wieża) karty skalują się znakomicie (prawie 100% przyrostu wydajności), to w teście numer 3 (Betonowa Dżungla) jest on znacznie mniej zadowalający (około 57%). Taka robieżność jest dość wyjątkowa i trudno znaleźć wytłumaczenie przyczyny tego zjawiska.
Lost Planet 2
Lost Planet 2: Test wydajności B, 1920 x 1200
[średnie FPS] DX11, AA x32
2 x GTX 560 Ti (SLI) | 57 |
GeForce GTX 560 Ti | 33 |
Pomimo, że Lost Planet 2 nie imponuje ani zjawiskową grafiką, ani też oszałamiającymi efektami, to jednak wersja DX 11 tej gry potrafi bardzo poważnie obciążyć nawet najbardziej wydajny komputer. Niemniej testowy sprzęt pozwala na komfortową zabawę również przy pomocy tej gry.
Mafia II (APEX PhysX)
Zainstalowane w testowym komputerze dwie karty GeForce znakomicie sprawdzą się w przypadku produkcji wykorzystujących zaawansowane efekty systemu fizyki NVIDIA PhysX. Fakt, wciąż nie ma ich zbyt wiele, jednak produkcje dostępne na rynku potrafią imponować złożonością efektów fizycznych.
Mafia II: 1920 x 1200
[średnie FPS] APEX PhysX - wysokie
2 x GTX 560 Ti (SLI) | 48 |
2 x GTX 560 Ti (1 karta dedykowana PhysX) | 41 |
GeForce GTX 560 Ti | 38 |
W testach wykorzystaliśmy wbudowany w grę benchmark, który jest wręcz naładowany zaawansowanymi efektami PhysX (APEX). Jednak karta GTX 560 Ti radzi sobie przyzwoicie, a dołożenie drugiej karty zajmującej się wyłącznie obliczeniami PhysX nie poprawia zbytnio sytuacji. Gdy jednak karty pracują w SLI, wzrost wydajności jest jak najbardziej zauważalny. Benchmark wbudowany w Mafia II cechuje się wysokim obciążeniem kart graficznych przy wykorzystaniu PhysX - podczas zwykłej rozgrywki liczba klatek na sekundę powinna być znacznie wyższa i z pewnością przekracza barierę 60 kl./s.