Jako, że przy okazji testów kart graficznych prezentuje się oddzielnie realną wydajność danego modelu w konkretnych tytułach, tym razem skupimy się na określeniu wydajności przekrojowej. Choć taki sposób prezentacji nie będzie do końca oddawał rzeczywistości w każdej grze, pozwoli początkującym lub mniej zaawansowanym użytkownikom łatwiej uszeregować karty względem siebie w nieco bardziej przystępny sposób.
Na początek test z programu 3dmark'06 i alternatywna prezentacja wyników w postaci różnic procentowych. Odniesieniem 100% wydajności (w tym przypadku jest to karta którą chcielibyśmy wymienić na mocniejszy model), będzie popularny do niedawna GeForce 8600GT.
Powyższy wykres odnosi się do najchętniej przytaczanego testu oświetlenia HDR (Shader Model 3.0), a więc syntetycznej wydajności w środowisku DirectX9c. Test ten, jak wiele tego rodzaju syntetyków może być jednak nieco mylący, albowiem opiera się głównie na obliczeniach jednostek PS/US, nie zaciągając do zbyt intensywnej pracy takich newralgicznych punktów układu jak chociażby teksturowanie.
Co prawda efekt takich obliczeń jest stosunkowo prawidłowy (rozgraniczenie segmentowe kart), jednak pozostawia nieco do życzenia jeżeli chodzi o karty które w teorii prezentują zbliżony poziom. Trudno przecież uwierzyć, aby w grach pisanych pod API DirectX, Radeon HD2600XT posiadał lepsze możliwości od kart starszej generacji, takich jak chociażby Radeon X1950Pro / GeForce 7950GT, nie wspominając również o nowym Radeonie HD4650.