Zapraszam również do przeczytania wypowiedzi zawodowców na temat GRID'a, którzy na co dzień mają do czynienia z NFS Pro Street lub inną samochodówką:
Blood: Oceń grę według Twoich kryteriów. Czy GRID może być następcą NFS? I czy możliwe jest żeby wypchnął NFS ze świata esportu?
Matador: Gra się bardzo przyjemnie, model jazdy jest świetny (oczywiście biorąc pod uwagę, że to gra arcade), aczkolwiek osobiście nadal wolę grać w Colina McRae DiRT. GRID nie będzie następcą NFS, bo wydawca gry - Codemasters nie wspiera sceny tak jak to robi EA w przypadku Need for Speeda. Pozatym tryb online jest bardzo randomowy i skierowany dla "niedzielnego" gracza.
Nadol: Myślę, że 9/10 spokojnie, gra jest naprawdę świetna, ale czy na multi się nadaje.. hmm zastanawiałbym się. Raczej nie ma szans, jak nfs bedzie na WCG szanse są zerowe, tym bardziej ze na wypadnięcie NFS'a z wcg raczej sie nie zanosi..
Gooral: Grid według mnie to najlepsza samochodówka w jaką możemy pograć wtej chwili. Grafika, niskie wymagania sprzętowe oraz co najwazniejsze czyli fizyka gry sprawiają że w Grida graja setki tysięcy osób na całym świecie. Swietny jest takze tryb online i tryb spectator. Możemy także oglądać powtórki. Dzieki tym 2 aspektą mysle że GRId mółgby bez najmniejszych problemów wyprzeć NFSi zajć jego miejsce. Mam nadzieje że tak sie stanie bo graj jest lepsza od NFS pod kazdym aspektem.
Lecho: Gra jest bardzo dobra, przemyślana, dopracowana, grywalna, multum tras, samochodów, dużo do zrobienia. Trochę razi słabo zoptymalizowany engine, ale GRID nadrabia miodnością! Mistrzowie Kodu postarali się i wyszła z tego naprawdę gorąca ścigałka, przy której każdy powinien się zatrzymać. Może nie tyle następcą, raczej zastępcą - bo nie wiadomo, w co będziemy grać w przyszłym sezonie (NFS13 pojawi się w 2009 roku). Wątpię, żebyśmy jeździli dwa sezony w ProStreeta i bardzo chętnie widziałbym GRIDa jako główną ścigałkę na 2009 rok. Zresztą, pewnie nie tylko ja. Co tu ukrywać, gra jest szalenie popularna, gra w nią multum osób także ze sceny NFS (to tu można spotkać legedarny Too Fast Clan - gramy dalej pod wspólną banderą, tyle że w inną grę!). Poza tym, GRID ma opcję widza, powtórki, jest bardzo łatwy i czytelny w "obsłudze" sieciowej, w przeciwieństwie do PS-a. Ma dużo świetnych, grywalnych tras, samochodów, i co najważniejsze - zero ustawień, o wynikach wyścigów decyduje czysty skill. Trochę martwi gorzej niż w przypadku gry EA zoptymalizowany kod sieciowy (częściej zdarzają się lagi), ale z pewnością będą jakieś patche. Jeśli o mnie chodzi, to jestem na TAK.
Panish: Race Driver: GRID wygląda tak, jak NFS ProStreet chciał wyglądać. Przyjemny, zręcznościowy model jazdy, obłędna grafika, zróżnicowane wyścigi, przepiękne zniszczenia - to wszystko spowodowało, że najnowsza produkcja Mistrzów Kodu zjednała sobie serca wielu miłośników gier wyścigowych. Już wyścigi z "komputerowymi" przeciwnikami zapewniają niemałe emocje, zaś tego co dzieje się podczas internetowych potyczek z kumplami nawet nie sposób opisać. Jako członek sceny NFS przyznam, że GRID jest niewątpliwie grą lepszą od ProStreeta. Ale ile to razy w przeszłości zdarzało się, że jakaś samochodówka przewyższała Need for Speedy? Więc kiedy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze - dopóki Electronic Arts inwestować będzie w NFS-y jako platformy turniejowe, dopóty nie widzę możliwości aby inna ścigałka zepchnęła je na e-sportowy margines. Wystarczy spojrzeć na nasze rodzime podwórko - EA Polska ponad wszelką miarę wspiera scenę NFS. Dla odmiany zaś CD Projekt, wydawca GRIDa na naszym rynku, nie jest znany ze stwarzania graczom warunków do współzawodniczenia o coś więcej niż wirtualną chwałę.
Podsumowanie
Mimo wszystkich wad jakie posiada GRID, to jednak przewaga zalet skłania do sięgnięcia ręką po grę. Grafika, o czym niestety nie można się przekonać z filmu, jest naprawdę cudowna. Oczy można nacieszyć nawet nie przy najwyższych rozdzielczościach, a promienie słoneczne, które odbijają się od karoserii Twojego pojazdu, cudnie wyglądają na tle gór, lasów i ryczących samochodów rywali. Nawiązując do dźwięku, tutaj też można rzucać samymi superlatywami. Podczas gry, jedyne co powinniśmy zrobić to ustawić słuchawki na full i nasycać uszy póki można. Wykonanie tych elementów jest świetne - NFS się do tego nie umywa. Mimo tego, że gra może się szybko znudzić, polecam wszystkim zakup GRID'a ponieważ naprawdę warto.
Komentarze
21Ale bardziej chciałbym coś powiedzieć o artykule.
Drogi redaktorze. Gdybyś poświęcił na prace 15 minut więcej, tekst byłby mniej chaotyczny (z punktów reputacji skaczesz na flashback'i a pół zdania później na pieniądze). Znalazłbyś też nieco czasu na korektę tekstu, bo na przykład wypowiedź "Goorala" to jedna wielka literówka.
P.S. Need For Speed Undercover będzie dopiero w 2009?? Ja nie chce ProStreeta 8/
Dla fanów Jakichkolwiek wyscigów ZDECYDOWANIE TAK
Dla fanów w miare realistycznej jazdy ? nie
Dla fanów NFSa ? Tak
Grafika przyjemna ale po tym co widziałem w GT 5P to nawet nie ładna :)raczej bajkowa :)
BTW Niech EA zabierze sie lepiej za Underground 3 bo reszta po undergroundzie to śmieci na czele z Pro streatem
I mam cichą nadzieje na NFS Porshe 2000 2 :D
No, nie powiedziałbym. Chyba Pan nie grał Demolition Derby, 12 osób, medium/long :)
Zapraszam na mój kanał youtube po więcej szczegółów: youtube.com/p13rdd ;]
A do tego moje ulubione zawody DERBY !! Fantastyczny młyn :O xD
Polecam :D
"GRID raczej nie jest grą z przeznaczeniem na Multiplayera."
Poległem!
Polecam Autorowi zmianę działu, np. na hardware, bo ww. opnie na temat grywalności w multiplayer rzucają na kolana...
hahahahaha
Miłośników prawdziwej gry w GRID zapraszam do Polskiej Ligi GRID:
www.grid.pun.pl
Pozdrawiam
#redzi9 -> to jest ogólna ocena :)
# Uzytkownik oraz dia8el -> co mi z tego, że np. w demolition derby gra załóżmy 100 osób jak w resztę gra 40? Jak na tyle ludzi, co kupiło tę grę, to naprawdę bardzo mało gra w multiplayera :) Tak więc nie miałem powodu pisać, że multi jest super, TYLKO dlatego że Demolition Derby cieszy się zainteresowaniem.
Gra ogólnie jest super, ale nudzi się ponieważ jest mało tras. Co prawda jest bardzo różnorodna fizyka pojazdów, jednak to nie wszystko. Dlatego 5+, a nie 6 ;)
I to by było na tyle :)