Metro 2033
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 53 33 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 50 30 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 42 31 |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | 42 30 |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | 39 28 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 37 27 |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | 36 27 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 35 26 |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | 34 23 |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | 34 23 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 33 23 |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | 28 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 46 29 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 44 27 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 38 28 |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | 37 26 |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | 34 25 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 32 23 |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | 32 21 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 31 23 |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | 30 20 |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | 30 20 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 29 20 |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | 25 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Chyba dla nikogo nie będzie odkryciem, że Metro 2033 w maksymalnych detalach graficznych (choć bez uruchomienia wygładzania krawędzi), było słabo grywalne. Karty co prawda wypadają nieźle, jeśli spojrzymy na średnią liczbę kl./s, ale często zdarzają się spadki, co przeszkadza w komfortowym graniu. Jeśli chodzi o współzawodnictwo nowych kart graficznych AMD, to ich wyniki są niezłe. Układ graficzny HD 7850 wygrywa z GeForce GTX 560 Ti, a jego starszy brat poradził sobie z GeForce GTX 570.
Metro 2033 nie wykorzystało potencjału podkręconych akceleratorów, ich wyniki nie odbiegają w jakiś znaczący sposób od układów referencyjnych.
Shogun 2
Shogun 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 90 57 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 69 48 |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | 67 47 |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | 62 44 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 61 40 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 57 39 |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | 51 35 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 50 34 |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | 50 34 |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | 49 34 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 46 32 |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | 42 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 75 52 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 61 42 |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | 60 42 |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | 56 39 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 51 36 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 51 35 |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | 45 32 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 44 31 |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | 44 30 |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | 44 30 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 40 29 |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | 37 26 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Bardzo dobre noty układy HD 7800 zebrały w grze strategicznej Shogun 2. Ich wydajność w stosunku do akceleratorów firmy Nvidia jest znacznie lepsza. Oferują wyższą wydajność w każdym trybie rozdzielczości obrazu i pozwalają na płynną rozgrywkę.
A akceleratory autorskie jeszcze wyżej podnoszą poprzeczkę, wyświetlając o kilka kl./s więcej.
Stalker: Zew Prypeci
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 104 86 |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | 92 73 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 91 76 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 89 81 |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | 85 68 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 80 70 |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | 71 58 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 70 63 |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | 66 55 |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | 65 55 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 65 54 |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | 62 55 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Asus Radeon 7970 3GB (925/1375) | 88 70 |
GeForce GTX 580 1,5GB (772/1002) | 81 67 |
Radeon 7950 3GB (800/1250) | 74 63 |
Asus Radeon 7870 DCUII 2GB (1100/1250) | 72 63 |
Zotac GeForce GTX 570 1,28GB (732/950) | 69 63 |
Radeon HD 7870 2GB (1000/1200) | 66 56 |
Radeon HD 6970 2GB (880/1375) | 65 60 |
Sapphire Radeon 7850 OC 2GB (920/1200) | 64 54 |
Radeon HD 6950 2GB (800/1200) | 59 54 |
Radeon HD 7850 2GB (860/1200) | 56 51 |
GeForce GTX 560 Ti 1GB (822/1000) | 52 41 |
Asus Radeon 7850 DCUII 2GB (870/1210) | 52 41 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Stalker nie stwarzał duzych kłopotów układom HD 7800. Ich wydajność była zadowalająca, graliśmy z dużą liczbą kl./s. Ponadto nowości AMD nieźle spisały się na tle konkurencji, choć naszym zdaniem pozostaje pewien niedosyt. Zwłaszcza w przypadku Radeona 7870, który w wyższej rozdzielczości ustąpił rywalowi - GTX 570.
Sytuację poprawiają podkręcone karty Asus i Sapphire.