Sterowniki Catalyst mają spore ograniczenia w kwestii podnoszenia częstotliwości akceleratora HD 6950. Skorzystaliśmy więc z niezawodnego MSI AfterBurnera. Kartę ze standardowych parametrów pracy 800/1250 MHz udało się przetaktować do 878/1451 MHz.
Znacznie słabiej podkręcił się Sapphire Radeon 6970. Ze standardowych 880/1375 MHz do 935/1449 MHz.
Resident Evil 5 - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (@935/1449) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (@878/1451) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x0, AF x4
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (@935/1449) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (@878/1451) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
Radeon 6870 1GB (900/1050) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF | ![]() ![]() |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (@935/1449) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI | ![]() ![]() |
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (@878/1451) | ![]() ![]() |
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) | ![]() ![]() |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | ![]() ![]() |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | ![]() ![]() |
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) | ![]() ![]() |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | ![]() ![]() |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wzrost wydajności w grach był raczej przeciętnie odczuwalny, którego nie da się zauważyć gołym okiem. W przypadku kart graficznych z najwyższej półki jest prawie normą słabe możliwości w podkręcaniu.
Jeszcze bardziej mizerny przyrost wydajności odnotowaliśmy na HD 6970. Te karty niezbyt nadają się do podkręcania, a jeśli już, to wzrost wydajności jest niewidoczny.