Jaka karta graficzna do Rise of the Tomb Raider?
Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)
W przypadku ustawień średnich, rozsądna płynność animacji w tej rozdzielczości zapewni karta pokroju GTX 950 lub Radeon 380. Sprawa nieco się komplikuje przy maksymalnym poziomie detali. Do takowego potrzeba minimum R380X. Jeśli ktoś chciałby zbliżyć się do "magicznej" granicy 60 kl/s to musi posiadać kartę pokroju GeForce GTX 970 lub Radeona Fury X.
Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)
Wyzwaniu jakim niewątpliwie jest rozdzielczość QHD w grze Rise of the Tomb Raider podołają tylko najmocniejsze karty obecnej generacji. Mocno wskazany w takim przypadku jest GeForce GTX 980 Ti lub jego mniejszy brat - GTX 980. Z "czerwonego" obozu jedynie Fury X zapewnia w miarę rozsądną płynność animacji w tej rozdzielczości (średnio 44 kl/s).
Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)
Jeśli ktoś myśli o zabawie w rozdzielczości 4K to powinien wyposażyć swój komputer w dwie topowe karty graficzne pokroju GTX 980 Ti lub GTX 980. Pojedyńczo żadna z nich nie zapewnia komfortowej rozgrywki przy najwyższych ustawieniach. Najmocniejsza karta AMD - Radeon Fury X osiągnęła w tej rozdzielczości zaledwie 22 kl/s (średnio).
Wnioski końcowe
Najnowsza odsłona Tomb Raidera w naszej ocenie ma wysokie wymagania sprzętowe. Oprawa wizualna to z pewnością jeden z mocniejszych punktów tej produkcji. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że optymalizacja wymaga jeszcze sporo pracy. Do komfortowej zabawy potrzeba tutaj topowej karty graficznej i to z mocnym wskazaniem na Nvidię.
Można powiedzieć, że występuje tutaj analogiczna (do pewnego stopnia) sytuacja jak w przypadku testów wydajności Assassin's Creed: Syndicate. I choć Rise of the Tomb Raider ma nieco mniejsze wymagania od wspomnianego tytułu Ubisoftu, a sama gra zalicza się do tych lepszych, to mamy nieodparte wrażenie, że (szczególnie) ostatnimi czasy produkcje sygnowane logiem Nvidii mają spore problemy z optymalizacją.
Komentarze
961. Oficjalny dystrybutor gry w naszym kraju (Cenega) dopiero dziś nam dostarczył klucze, a więc to był baaardzo długi dzień.
2. Testowaliśmy finalny build (a nie wersję preview), z uwzględnieniem dedykowanych sterowników Nvidii.
3. Brakuje filmu z miejscem testowym, zostanie uzupełnione jutro lub w poniedziałek, dziś już nie mam na to siły.
4. SLI pomimo oficjalnego wsparcia działa bardzo problematycznie póki co (losowe crashe, znikające tekstury). Dlatego nie ma takowych konfiguracji na wykresach.
5. Na pewno o czymś zapomniałem. ;-)
http://www.idioci.pl/upload/images/large/2015/12/nasze-spoleczenstwo.jpg
Chcesz pograć w 60 fps to kup najdroższą kartę graficzną na rynku( 1 gpu) jeśli nie lubisz 60 fps to zagraj na konsoli bo ja czcigodna Nv Ci nie pozwolę na nic innego. Poprzedni TR był spierany przez Amd i nie było problemów z 60 klatkami nawet na kartach słabszych od flagowców.
Dobrze że gra w ogóle działa.
Czy ktoś może wymienić jakiś tytuł gdzie Nv nie skopała optymalizacji nawet na swoje karty?
Powiedzmy z ostatnich 3 lat?
Tak patrząc to na Nv zastanawiam się czy oni chcą wykończyć Amd czy rynek gier pc.
xDD
Pewnie nawet sobie odpale 4K, żeby zobaczyć jakość niedostepną na konsolach przez nastepne lata :DDDD
Z mojej perspektywy:
1. Jasne, że gdybym posiadał odpowiedni sprzęt to paliłbym gumy na max wszystkiego, ale...
2. Pomiędzy średnimi detalami i max jakoś znaczącej różnicy nie widzę (a cena sprzętu rośnie wykładniczo - ktoś nas w butelkę nabija?). Trzeba się przyjrzeć, a pamiętać trzeba, że przy dynamicznych scenach różnicy nie dostrzeżemy wcale. I dotyczy to większości produkcji, nie tylko TR. Chociaż... może ślepy jestem.
3. Gram na laptopie (i7, GTX850M) w HD i high. FPS jest jak dla mnie OK i nie sprawdzam frapsem czy mam stabilne 30, 60 czy trilion klatek. Gra mi nie nieźle, chociaż nie zawsze mam chęć bawić się kablami i podłączać pod TV.
4. Gdyby TR byl na PS4 to kupilbym wersje na PS4, nawet gdybym posiadał wypasionego PC. Nic nie zastąpi wygody kanapy. Tak, wiem że PC także można podłączyć pod TV, ale jakoś mi to nie współgra - PS'a włączam 1 buttonem na padzie i gram a to wszytko w cenie 1300PLN. Detale na poziomie średnim, ale jak się gra w gry a nie grafikę to zabawa podobna jak na ultra, nieprawdaż? Są gry w ktore nigdy na konsoli nie zagram i gry które są stworzone z myslą o konsolach.
5. Nic nie zastąpi grafy 320x240 w starym TR I (moj PC wiecej nie dawal rady wyciagnać ;-) ) i tego niepowtarzalnego klimatu. Kiedyś to bylo cos...
A więc Nvidia nadal królem, widze nawet że już coraz bardziej sie oddala od AMD, nareszcie koniec wojny.
Czy moglibyście to sprawdzić?