![](http://cdn.benchmark.pl/thumbs/uploads/article/31930/GALLERYINCONTENT/87472874ade527d9e20b04c505f8731d4dae6701.jpg/300x0x1.jpg)
APU AMD Trinity zastosowane w VS8 to wersja mobilna i na dodatek energooszczędna. Z pewnością jej wydajność będzie daleka od testowanych przez nas modeli desktopowych. Sapphire EDGE VS8 dostarczany jest bez systemu operacyjnego (FreeDOS), a na potrzeby testów zainstalowaliśmy na nim Windows 7 64-bit.
PCMark 7
[punkty]
Wynik całościowy | ![]() ![]() |
Lightweight | ![]() ![]() |
Productivity | ![]() ![]() |
Creativity | ![]() ![]() |
Entertainment | ![]() ![]() |
Computation | ![]() ![]() |
System Storage | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wszystkich, którzy chcą porównać działanie swojego komputera do testowanej przez nas platformy zapraszamy do działu benchmarki. Znajdziecie tam linki do pobrania popularnych benchmarków, w tym PC Mark 7 oraz nowy 3D Mark. Każdy zarejestrowany użytkownik może opublikować wyniki swojej maszyny.
3DMark 06
[punkty]
Wynik całościowy | ![]() ![]() |
SM2.0 | ![]() ![]() |
HDR/SM3.0 | ![]() ![]() |
CPU | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Sapphire EDGE VS8 zdecydowanie góruje nad poprzednikiem w kwestii możliwości generowania grafiki 3D. Sprawdźmy możliwości obu konstrukcji w grze.
Darkness II -1280 x 720
[kl./s] - ustawienia minimalne
EDGE VS8 | ![]() ![]() |
EDGE HD3 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wydajność w grze Darkness II jest zdecydowanie wyższa. Jednak czy VS8 da radę udźwignąć bardziej wymagające gry w wyższych rozdzielczościach? Wątpliwe. Energooszczędna wersja Trinity pomimo sporych możliwości posiada mocno obniżone zegary CPU i GPU. Dzięki temu imponuje energooszczędnością - ale nie wydajnością. Sprawdziliśmy to w grach Dishonored i Devil May Cry.
Dishonored – ustawienia minimalne
[kl./s]
1280 x 720 | ![]() ![]() |
1680 x 1050 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Devil May Cry – ustawienia minimalne
[kl./s]
1280 x 720 | ![]() ![]() |
1680 x 1050 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Szału nie ma - w rozdzielczości 1280 x 720 rozgrywka jest możliwa, ale próbując wykorzystać wyższą rozdzielczość szybkość działania gier błyskawicznie spada.
Pobór energii
[W]
Stan spoczynku | ![]() ![]() |
Odtwarzanie FullHD | ![]() ![]() |
Maks. Obciążenie GPU | ![]() ![]() |
Maks. Obciążenie CPU | ![]() ![]() |
Maks. Obciążenie CPU + GPU | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Ulepszone rdzenie Piledriver wykorzystane w AMD Trinity potrafią naprawdę imponować energooszczędnością. Moc maszynki nie jest może powalająca, ale pobór energii niższy niż w przypadku poprzedniego modelu z AMD Brazos robi naprawdę duże wrażenie - zwłaszcza w stanie spoczynku.
Temperatury
Stan spoczynku - na gorze EDGE HD3 (Brazos) na dole VS8 (Trinity)
Odtwarzanie wideo w FullHD - na gorze EDGE HD3 (Brazos) na dole VS8 (Trinity)
Maksymalne obciążenie - na gorze EDGE HD3 (Brazos) na dole VS8 (Trinity)
Jeśli wierzyć odczytom z rdzeni (a w przypadku procesorów/APU AMD bywa z tym różnie) energooszczędna wersja Trinity charakteryzuje się również znacznie niższymi temperaturami pracy. Przy dużym obciążeniu powietrze wydobywające się z górnej kratki wentylacyjnej robi się gorące, a szum wentylatora staje się bardziej słyszalny. W normalnych warunkach (rozmowy, grający telewizor) urządzenie jest praktycznie niesłyszalne.