Max Payne 3
Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
Sapphire R9 290X 4GB (1040/1300) | 93 79 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 92 74 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 90 73 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 89 67 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 86 69 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 85 56 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 83 60 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 83 60 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 82 54 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 82 48 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 75 53 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 73 51 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 73 47 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 70 49 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 70 49 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 68 48 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 61 37 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 61 37 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 56 41 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 51 32 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
Sapphire R9 290X 4GB (1040/1300) | 91 76 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 90 73 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 86 70 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 81 56 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 77 53 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 69 45 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 67 44 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 61 44 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 61 44 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 61 40 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 55 39 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 54 36 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 52 38 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 50 37 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 50 37 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 48 36 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 45 31 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 44 30 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 40 26 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Trzecia część przygód Max Payne'a działa nieco lepiej na akceleratorach graficznych z sercem Radeon. Widać to doskonale na powyższych dwóch wykresach. Bohater testu uzyskał dość dużą przewagę nad swoim rywalem firmy Nvidia.
Metro: Last Light
Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 75 65 |
Sapphire R9 290X 4GB (1040/1300) | 66 57 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 65 56 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 63 54 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 61 52 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 52 45 |
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 50 44 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 48 41 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 48 41 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 48 35 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 40 35 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 37 32 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 34 29 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 33 28 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 32 28 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 32 28 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 31 27 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 21 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA X2, AF x16
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 40 35 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 35 30 |
Sapphire R9 290X 4GB (1040/1300) | 35 30 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 33 30 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 33 29 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 28 24 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 27 23 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 27 23 |
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 26 23 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 26 18 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 20 18 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 18 16 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 18 15 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 17 15 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 17 15 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 17 14 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 17 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Z kolei w Metro: Last Light ciężko jest mówić o komfortowym graniu w rozdzielczościach powyżej Full HD. I dotyczy to nie tylko prezentowanej dziś karty graficznej, ale i innych z podobnego segmentu cenowego. Ta gra wymaga naprawdę ogromnej wydajności od akceleratora (zresztą od głównego CPU również) i jeszcze trochę poczekamy, zanim jednordzeniowe modele dadzą sobie radę w trybie obrazu 2560x1600.
Tomb Raider
Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 85 78 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 75 69 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 75 65 |
Sapphire R9 290X 4GB (1040/1300) | 72 66 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 70 65 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 64 60 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 61 56 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 53 46 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 53 45 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 53 44 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 51 43 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 44 40 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 39 34 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 38 33 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 36 32 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 36 32 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 35 31 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 34 30 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 31 28 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 24 18 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 57 45 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 47 41 |
Sapphire R9 290X 4GB (1040/1300) | 45 42 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 45 37 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 44 41 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 41 37 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 36 34 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 30 26 |
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) | 30 26 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 30 23 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 27 24 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 27 22 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 23 19 |
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) | 23 19 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 22 19 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 22 19 |
Radeon R9 270 2GB (925/1400) | 21 18 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 20 17 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 18 16 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Na koniec testów sprawnościowych przygotowaliśmy rezultaty z gry Tomb Raider. W maksymalnych ustawieniach wraz z efektem TressFX wyciska wszystkie soki z karty graficznej. Bohater artykułu dał sobie nieźle radę oferując płynną animację obrazu, zarówno w rozdzielczości 1920x1080, jak i 2560x1600. Nie udało się jednak pokonać rywala z obozu Nvidia, choć różnice w tej większej rozdzielczości są niewielkie (pod względem min. liczby kl./s nawet karta firmy Sapphire była lepsza od GTX-a 780 Ti).