Dodatkowe technologie - co fajnego?
Jest tu ulepszona synchronizacja FreeSync 2, obsługa DirectX12/Vulkan, czy fajne opcje w nowch sterownikach Crimson jak np. ReLive, czy Radeon Chill. Ta ostatnia funkcja pozwala nam na oszczędzanie energii podczas rozgrywki, ograniczając możliwości karty graficznej tam, gdzie są one zbyt duże (przy bardzo dużej ilości klatek na sekundę).
Nie działa to na zasadzie sztywnego ograniczenia klatek na sekundę. Na przykład, gdy w czasie rozgrywki stoimy i nic nie robimy, gra obniży klatki na sekundę do minimalnego (wskazanego przez nas) poziomu. Gdy zaczniemy dynamicznie się ruszać, liczba klatek na sekundę również się zwiększy. Radeon Chill broni nas przed sytuacjami, gdy karta graficzna generuje duże ilości klatek na sekundę w momencie, gdy nie jest to potrzebne. To sprytne rozwiązanie, które znajdzie uznanie u wszystkich użytkowników, którym leży na sercu pobór energii komputera, jak i równocześnie ilość wydzielanego ciepła.
Pobór energii karty graficznej przy włączonej i wyłączonej technologii Chill (źródło: AMD)
Brać, czy nie brać?
Radeon RX 560 ma wskoczyć na cenowe miejsce swojego poprzednika. Przekonamy się wkrótce, czy faktycznie tak będzie, bo deklaracje producenta czasem niestety rozjeżdżają się ze sklepową rzeczywistością. Ceny Radeona RX 460 OC 2 GB w wersji Sapphire i testowanej przez nas Gigabyte GeForce GTX 1050 2 GB są w zasadzie identyczne. Sapphire Radeon RX 460 OC 4 GB wymaga wydania około 80 zł więcej. Obie karty to wersje z 896 jednostkami cieniującymi - przypomnijmy, że wersja z 1024 SP pojawiła się wyłącznie na rynku chińskim. Przyśpieszenie pomiędzy "naszą" wersją RX 460, a RX 560 będzie doskonale widzoczne.
W tym segmencie wszystko rozbija się o cenę. Gdyby 4-gigabajtowy Radeon RX 560 byłby dostępny w cenie GTX 1050 to wybór byłby bardzo prosty. Zestaw z niedrogą płytą główną, procesorem Pentium G4560 i np. monitorem Full HD z technologią FreeSync byłby ciekawą alternatywą nie tylko dla miłośników gier e-sportowych, ale nawet do zadań cięższego kalibru. Radeon RX 560 zapewniał dobrą wydajność w Mass Effect: Andromeda w rozdzielczości Full HD i ustawieniach średnich, więc ciężko powiedzieć, że jest to karta jedynie do mało wymagających gier jak CS:GO, LOL, czy Dota 2.
Wkrótce przedstawimy pełną recenzję tej karty i tam też znajdzie się finalna ocena tego produktu.
Komentarze
27https://youtu.be/z1gXG8h73QY?t=618
szkoda ze nie pokusiliscie sie o wyniki po OC bo w tych GTX 1050 radzi sobie znacznie lepiej co by swiadczylo o malym potencjale 560tki na OC.
Przykro mi ale ten portal już dawno przestał być techniczny, a stał się taki drugim pudelkiem....
https://warmbit.blogspot.com/2019/10/rx560-vs-rx460-vs-gtx1050-zestawienie.html