Procesor: Phenom II X6 1100T 3,33-3,7 GHz (6C/6T) | |
Płyta główna: ASRock 890FX Deluxe5 (AM3+) | |
Procesor: Intel Core i7 2600K 3,4-3,8 GHz (4C/8T) | |
Płyta główna: Foxconn Rattler (1155) | |
Procesor: Intel Core i7 960 3,2-3,46 GHz (4C/8T) | |
Płyta główna: Gigabyte G1-Killer Sniper (1366) | |
Procesor: Intel Core i7 870 2,9-3,6 GHz (4C/8T) | |
Płyta główna: MSI Big-Bang Trinergy (1156) | |
Karta graficzna: Asus Radeon HD 6970 2GB | |
Pamięć RAM: Kingston HyperX Genesis 2x2GB 1333MHz | |
Pamięć RAM: Kingston HyperX 3x2GB 1333 MHz | |
Radiator: Noctua NH-C14 | |
Twardy dysk: Kingston SSDNow V 128GB | |
Zasilacz: Chieftec Nitro 88+ (850W) | |
System operacyjny: Windows 7 Ultimate 64-bit SP1 |
Testy na każdej platformie zostały przeprowadzone przy pomocy tego samego dysku i karty graficznej, ale przy użyciu innej ilości pamięci RAM. Platformy AM3, 1155 i 1156 posiadają dwukanałową obsługę pamięci (dane z dwóch modułów pamięci trafiają równocześnie do kontrolera), natomiast platforma 1366 trzykanałową. Najpopularniejszym zestawem przy zakupie pamięci dla tej platformy jest zestaw 3 x 2GB i taki też wykorzystaliśmy w testach. Pamięci na wszystkich platformach pracowały z taktowaniem 1333 MHz (realnie 666 MHz) i przy opóźnieniach 9-9-9-27.
Wykorzystane sterowniki:
- AMD Catalyst 11.5a
PCMark 7
Najnowsza wersja benchmarka firmy Futuremark mierząca ogólną wydajność komputera. Aplikacji tej poświęciliśmy oddzielny artykuł, więc jeśli szukasz bardziej szczegółowych informacji zajrzyj do naszej recenzji. Wersję Basic tego programu można pobrać i używać za darmo. Jest ona dostępna na stronie firmy Futurmark. Przeprowadziliśmy całościowy test PCMark 7, na wykresach podajemy wynik ogólny, oraz wyniki szczegółowe. Zachęcamy do publikacji wyników waszych komputerów z tego programu w naszym dziale Benchmarki.
Metro 2033
Metro 2033 pozostaje jedną z nielicznych gier która wykorzystuje właściwie wszystkie technologie wspierane przez nowoczesne karty graficzne. W testach wykorzystaliśmy benchmark dołączony do gry oraz scenę Frontline. Testy przeprowadziliśmy w rozdzielczości 1920 x 1200 i 1680 x 1050 (DirectX 11) z maksymalnymi ustawieniami (wyłączając opcję DOF) oraz wygładzaniem krawędzi AAA. Testy przeprowadzane były trzykrotnie, a wynik uśredniany. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę, im więcej tym lepiej.
Tom Clancy's H.A.W.X 2
Druga część gry posiada wsparie dla bibliotek DirectX 11 oraz wykorzystuje efekt teselacji. Pomimo tego Tom Clancy's H.A.W.X 2 nie ma dużych wymagań sprzętowych i potrafi działać bardzo płynnie nawet na komputerach które nie należą do wysokiej klasy wydajnościowej. Testy przeprowadziliśmy za pomocą samodzielnego benchmarka w rozdzielczości 1920 x 1200 oraz 1680 x 1050 z maksymalnymi ustawieniami (AAx 8). Testy przeprowadzane były trzykrotnie, a wynik uśredniany. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę, im więcej tym lepiej.
Mafia II
Jedna z głośniejszych produkcji ostatnich miesięcy, wykorzystująca zaawansowane efekty PhysX. W testach wykorzystaliśmy benchmark wbudowany w grę (można z niego skorzystać także w wersji demo). Testy przeprowadziliśmy w rozdzielczości 1920 x 1200 oraz 1680 x 1050 w najwyższych możliwych ustawieniach jakości grafiki, ale z oczywistych powodów z wyłączonymi efektami APEX PhysX. Testy przeprowadzane były trzykrotnie, a wynik uśredniany. Wynik podawany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej, tym lepiej.
Ciekawostka: podstawka Intel LGA 2011
Podstawka LGA 2011 ma zadebiutować w czwartym kwartale bieżącego roku i zastąpić platformę 1366. Procesory dla najnowszej podstawki Intela będą oparte na Sandy Bridge, ale LGA 2011 zaoferuje między innymi 4-kanałowy kontroler pamięci RAM i 32 linie PCI Express 3.0. Na podstawce 2011 będzie można zainstalować radiatory dla 1366.