Platforma testowa:
Procesor: Intel Core i3 540 3,06 GHz | |
Chłodzenie: Cooler Master Hyper TX3 | |
Pamięć RAM: Kingston HyperX 2 x 2GB DDR3 1600 MHz | |
Karta graficzna: HIS Radeon 5670 ICE-Q 512MB DDR5 775/4000 | |
Zasilacz: Antec TP-550 | |
Obudowa: Chieftec Aegis |
Sterowniki, system operacyjny i dodatkowe programy:
• Windows 7 Enterprise 64 bit • ATI Catalyst 10.2 • Prime95 v25.11 • RealTemp 3.4 • CPU-Z 1.53.1 • Fraps 3.1.1 |
Testy syntetyczne:
• 3DMark Vantage
Benchmark został uruchomiony w domyślnych ustawieniach, czyli:
Tryb: Performance
Rozdzielczość: 1280x1024
Podajemy wynik ogólny (Total Score), GPU Score oraz CPU Score.
• PC Mark Vantage
Benchmark został uruchomiony w domyślnych ustawieniach.
Tryb: x64
Podajemy wynik ogólny (Total Score), Memories Score, TV & Movies Score, Gamming Score, Music Score, Communications Score, Productivity Score oraz HDD Score.
• Sandra 2009 SP4
W benchmarku tym zostało uruchomionych kilka wbudowanych testów wydajności procesora i pamięci.
Podajemy wyniki: Processor Arithmetic (Agregate Score), Processor Multimedia (Agregate Score), Multi-Core Efficienty (Inter Core Latency), Memory Bandwidth (Agregate Score) oraz Memory Latency.
• Super Pi:
Jest to benchmark, który mierzy wydajność obliczania wartości liczby Pi z określonym z góry próbkowaniem.
Podajemy wyniki dla próbki 1MB oraz 32MB.
• WinRAR x64 3.92
Uruchamiany był wbudowany w program benchmark and hardware test, który mierzy wydajność podawaną w kB/s.
Podajemy wyniki dla jednego rdzenia (1 core) oraz dla wielu rdzeniu (x Core).
Gry:
• Crysis 1.2
Użyty został program HOC Crysis Benchmark 1.5 do sprawdzenia wydajności w grze.
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: Very High with tweaks
Demo: Crytek build-in demo
Podajemy minimalną oraz średnią wartość FPS.
• Unreal Tournament III
Wykożystany został program HOC UT3 Benchmark 1.1 do sprawdzenia wydajności w grze.
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: High Quality with tweaks
Demo: Gataway
Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.
• Resident Evil 5
Użyta została specjalna tetowa wersja Resident Evil 5, służąca do sprawdzenia wydajności komputera w tej grze.
Tryb: DX10
Rozdzielczość: 1280x1024
Antyaliasing: 0x
Detale jakości grafiki: High Quality
Benchmark: wydajność gry
Podajemy wynik jako średnią wartość FPS.
• Race Driver: GRID
Do pomiaru wydajności w tej grze użyłem programu Fraps. Test polegał na przejechaniu za każdym razem odcinka trasy zawsze w ten sam sposób (start wyścigu, puszczenie przeciwnika przed siebie, kilka zakrętów, potem wyprzedzenie przeciwnika i uderzenie w bandę z dużą prędkością).
Rozdzielczość: 1280x1024
Detale jakości grafiki: Highest Quality
Trasa: Mount Harana (city run)
Auto: Nissan Skyline GT-R Z-Tune
Podajemy wynik, jako średnią i minimalną wartość FPS.
Testy dysku:
• HD Tune 3.5 Pro
Wykorzystany został testy Read oraz Write, które pokazują wydajność dysku przy zapisie oraz odczycie danych. Wyniki podawane są, jako minimalna, średnia i maksymalna wartość transferu (w MB/s) oraz czas średni dostępu do danych.
• HD Tach 3.0.4.0
Wykonany został test Quick bench (8mb zones). Jako wynik podawany jest średni transfer, Burst Speed (maksymalny transfer danych w krótkim czasie) oraz średni czas dostępu do danych.
• Crystal Disk Mark 2.2
Wykonane zostały wszystkie dostępne testy zapisu i odczytu. Wyniki są podawane w kategoriach: SEQ, 512k, 4k.
• Kopiowanie folderu z plikami.
Do testu użyłem dwóch folderów: 2.4GB oraz 1.97GB. W pierwszym znajdowały się różne pliki, od takich, które zajmują 1-5k, przez pliki po kilka MB, aż do dużych plików ponad 300 MB. Drugi folder zawierał natomiast kilka plików o pojemności 360-700MB. Podawane wyniki to czas kopiowania całego folderu z jednego miejsca na drugie (jest to zaznaczone przy wykresie). Granica błędu tego testu to 1-2 s.
Na koniec dodam, że każdy test (dla gier i programów) wykonywany był trzy razy, a podawane wyniki są średnią z trzech prób. Jeśli dla któregoś z pomiarów wynik był drastycznie niższy lub wyższy to powtarzałem test.