Stalker - Ten swoisty "Role-playing" FPS, to gra pozwalająca dosyć wiarygodnie ocenić wydajność kart w środowisku DirectX 9c. Do komfortowej rozrywki wymaga jednak kart wyposażonych w minimum 512MB pamięci lokalnej. Szkoda jednak, że w silniku brak jest obsługi sprzętowego wygładzania krawędzi.
Testów dokonaliśmy przy pomocy funkcji demo_play wbudowanej w grę, na uprzednio przygotowanych demach map "Podziemia" oraz "Wysypisko". Gra "spatchowana" do wersji 1.0005.
- narzędzie testowe: wbudowane w konsolę (demo_play)
- ustawienia: jakość bardzo wysoka
- render: Pełne Dynamiczne Cienie (Dx9c)
- ustawienia jakości (profil): maksymalne
- szczegółowość tekstur: wysokie (80%)
- filtrowanie anizotropowe: x16
W "podziemiach" dominuje GTX, karta zdecydowanie kładzie na łopatki pozostałe układy. Nasze testowane Radeony wykazują wydajność 320megabajtowego GTS'a. Radeon HD3870 prezentuje się identycznie co jego starszy i równie wydajny protoplasta - HD2900XT.
Demo "wysypisko" to obszar otwartego terenu, stąd wyniki przedstawiają się nieco inaczej. Karty ATI prezentują się tu znacznie lepiej, wyprzedzając 8800GTS 320MB.
Porównując wydajność kart segmentu "średniego" z segmentem mainstream widać jak na dłoni ogromną przepaść dzielącą te produkty.