vivo to producent o ugruntowanej pozycji, jasno nakreślonej idei oraz ambitnych planach na przyszłość. Te ostatnie obejmują między innymi ekspansję na kolejne rynki, w tym ten dla nas najistotniejszy.
Europejski debiut na 25-lecie istnienia vivo
vivo to pochodząca z Dongguan w Chinach globalna firma technologiczna, obecna na rynku od 25 lat. Od samego początku skupiała się na biznesie telefonicznym, m. in. produkcji telefonów stacjonarnych i feature phonów. W 2011 roku podjęto decyzję o utworzeniu marki smartfonów vivo, a już 3 lata później firma wyszła poza granice Chin. W 2017 roku wielkość sprzedaży tych mobilnych urządzeń osiągnęła 100 milionów egzemplarzy rocznie i wciąż utrzymuje tendencję wzrostową. Obecnie vivo oferuje swoje produkty na ponad 30 rynkach, a ich lista jest rozszerzana o kolejne kraje, w tym Polskę.
Mimo 25-letniej historii, firma chce być postrzegana jako młoda marka o świeżym spojrzeniu.
Kształtując tożsamość naszej firmy oraz jej produktów i usług, czerpaliśmy inspirację od naszych klientów, którzy wykorzystają technologie mobilne w cyfrowym świecie do komunikacji, zabawy i tworzenia. Duch 25-letniego startupu przybliża nas do naszych klientów i wyróżnia produkty vivo.
TOP 5 największych producentów smartfonów na świecie
Z racji dotychczasowej nieobecności na naszym rynku, vivo może być dla niektórych osób sporą zagadką. Jeśli jednak przyjąć, że o pozycji i skali sukcesu świadczą wyniki sprzedaży to vivo już teraz ma bardzo duże powody do zadowolenia. Od momentu zainteresowania się smartfonami systematycznie idzie w górę i może pochwalić się już miejscem w TOP 5 największych producentów smartfonów na świecie*, a TOP 2 w Chinach oraz w Indiach.
vivo sporo inwestuje w prace badawczo-rozwojowe, aktualnie posiada 9 centrów R&D rozsianych po całym świecie, w których zatrudnia ponad 10000 pracowników. Firma ma także 5 ośrodków produkcyjnych w Chinach i innych regionach Azji, w których powstaje ponad 200 milionów smartfonów rocznie.
vivo podkreśla swoje zaangażowanie w tworzeniu innowacji, ale takich, z których użytkownicy faktycznie będą korzystać. Nie wszyscy o tym wiedzą, ale to właśnie vivo stworzyło pierwszy smartfon z wbudowanym chipem Hi-Fi (X1) czy pierwszy model z czytnikiem linii papilarnych umiejscowionym pod wyświetlaczem (X20 Plus UD).
W zeszłym roku vivo wprowadziło do sprzedaży pierwsze komercyjne urządzenie z 5G i podobnie jak dla większości producentów smartfonów będzie to w najbliższej przyszłości bardzo istotna kwestia. Próbką tego, jak wyglądać mogą kolejne topowe smartfony vivo jest natomiast zaprezentowany kilka miesięcy temu koncepcyjny APEX 2020.
Zastosowano w nim w pełni bezramkowy wyświetlacz z krawędziami zakrzywionymi o aż 120 stopni i ukryty pod nim aparat selfie, a także aparat główny ze stabilizacją na wzór tej z gimbala oraz zoomem optycznym od 5x do 7,5x.
Gdzie i kiedy dostaniemy smartfony vivo?
To pierwsze nasuwające się pytanie. Dokładne szczegóły zostaną ujawnione już 20 października, po godzinie 16:00. Już teraz jest pewne, że będą to smartfony z różnych przedziałów cenowych. Producent zapowiedział modele ze średniej półki oraz przynajmniej jednego flagowca z najbardziej zaawansowanymi funkcjami.
Smartfony vivo powinny pojawić się zarówno w wolnej sprzedaży, jak i u operatorów. Słyszeliście o tej marce? Czekacie na jej debiut w naszych sklepach? Wydaje się on obiecujący i to nie tylko w myśl zasady, że im większa konkurencja tym lepiej dla klientów. vivo ma w ofercie sporo ciekawych smartfonów, wkrótce przynajmniej niektóre będziemy mogli poznać bliżej.
*dane IDC za Q1 2020
Artykuł powstał we współpracy z firmą vivo
Warto zobaczyć również:
Komentarze
12Nie wspieram i nie kupuje chinczykow.
Caly czas z ubolewaniem czekam na europejskie marki.
Każdy będzie próbował zachęcić do zakupu swojego produktu jakimiś smaczkami, dodatkami, ceną.