Niestety, na koniec nasuwają się raczej smutne wnioski. Porównując moc użytego sprzętu do gry w Quake 2 w 98 roku, do sprzętu jakim dysponujemy dziś, 'współczynnik' mocy obliczeniowej do dobrej zabawy, wypada raczej marnie.
Quake 2 - rok 1998 | Quake 4 - rok 2005 |
Pentium MMX 233 MHz 64 MB RAM 3dfx Voodoo 2 8MB rozdzielczość 800x600 średnia ilość FPS = 40 | Pentium 4 3.0 GHz 1024 MB RAM GeForce 6600 GT 128MB rozdzielczość 1280x1024 średnia ilość FPS = 40 |
Najnowszy Quake 4 - jak na razie - nie zrobił na mnie nawet w połowie takiego wrażenia jak swojego czasu Quake 2. Dopracowana grafika, wypieszczone tekstury i ładne efekty 3D okazują się być ślepą uliczką dla niektórych twórców gier, a 'id' udowodniło nam to już po raz drugi. Oby tylko nie wpadło im do głowy zrobić tego samego z kolejną częścią Hexena lub Heretica, bo będzie to ostatni gwóźdź do trumny słynnego 'id'.
Być może odświeżenie starych tytułów, nadanie im jedynie ładniejszej oprawy graficznej, lepszych tekstur i efektów, dostarczyło by graczom więcej emocji i zabawy.
Co na to 3D Mark 2005?
Korzystając z okazji nie mogliśmy nie przetestować tej gromadki kart także w 3Dmarku2005, który według twórców miał być wyznacznikiem postępu i wymagań gier 3D w tym roku. Koniec roku co prawda dopiero za dwa miesiące, ale chyba nie ma już wątpliwości, że panowie z Futuremarka zdecydowanie przesadzili z wymaganiami wersji 2005. W domyślnej rozdzielczości 1024x768, płynny framate w każdej z trzech scen uzyskamy dopiero po przekroczeniu ogólnego wyniku 5000 pkt.
Druga sprawa, to 'faworyzowanie' przez silnik gier spod znaku 'id' kart graficznych nVidii, dysponujących funkcją 'UltraShadow' do sprzętowej obsługi dynamicznych cieni. Nie chcielibyśmy, aby na podstawie zamieszczonych tu wyników FPS z Quake 4 zostały źle osądzone karty ATi. A zatem na koniec zestawienie kart według programu 3dmark05.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!