Cofnijmy się jeszcze do testów na maksymalnych ustawieniach i renderingu dla (Pełnego Dynamicznego Oświetlenia). Tym razem zwiększymy rozdzielczość kilku najmocniejszym kartom do 1680x1050; oraz zmniejszymy ją do 1024x768 punktów, czyli najniższej jeszcze akceptowalnej, dla konstrukcji ze średniego i niższego segmentu.
Do używania wysokich rozdzielczości w tej grze można polecić, z pełną odpowiedzialnością, tylko 2-3 produkty, które poddaliśmy testowi. Są to zdecydowany lider - karta ATI HD 2900XT, oraz 640-to megabajtowa wersja GeForce 8800GTS. Karta na tym samym chipsecie, jednak z o połowę mniejszą ilością pamięci "dusi" się już na mapach o otwartej przestrzeni. Różnica -15 FPS w stosunku do wersji 640MB na mapie "Wysypisko" niechybnie, mówi sama za siebie.
Najnowsze "dziecię" ATI reprezentujące segment performance, niemal zdruzgotało w naszych testach pozostałych rywali. Teoretyczny odpowiednik wydajnościowo-cenowy po przeciwnej stronie barykady - 8800GTS 640MB, nie jest w stanie nawiązać równej walki w Stalkerze. Tym bardziej szkoda, że do testów nie dołączyliśmy karty 8800GTX, która z pewnością, jeśli nie powinna sobie poradzić z wydajną kartą ATI, to przynajmniej zrównać się z nią wynikami.
Pozostałe 3 karty w wysokich rozdzielczościach radzą sobie przeciętnie słabo, przez co posiadacze szerokokątnych paneli i monitorów, nie uznający kompromisów, nie powinni zawracać sobie nimi głowy.