Nowa technologia AMD PecksFX to realnie wyglądające ptaki w grach komputerowych
Nowe rozwiązanie pozwoli na jednoczesną symulację nawet 500 obiektów na niebie, a znajdzie ona zastosowanie m.in. w grze Battlefield 4.
Pamiętacie technologię AMD TressFX, która zwiększa realność animacji włosów Lary Croft w najnowszym Tomb Raider? Wygląda na to, że koncern z Sunnyvale chce jeszcze bardziej urealnić świat w grach komputerowych.
Tym razem producent wziął na swój celownik... ptaki latające na niebie. Nad ich zachowaniem ma czuwać technologia PecksFX, która pozwoli na jednoczesną symulację nawet 500 obiektów. Nowe rozwiązanie ma znaleźć zastosowanie m.in. w nadchodzącej grze Battlefield 4.
Choć zapowiedź nowej technologii może nie wydaje się zbyt interesująca, to gotowe dzieło wygląda całkiem efektownie. Zainteresowanych odsyłamy do trailera poniżej – efekt PecksFX jest tutaj widoczny mniej więcej w 6 minucie.
Źródło: Play 4 Real Gaming, YouTube
Komentarze
143"Technologia AMD ShitFX to realnie wyglądające gó**a w grach komputerowych!"
oby tylko twórcy gier nie zapomnieli ze w gry się "gra" a nie ogląda.
==================
ale że co zdjeli majtki ?
Wielkim krokiem będzie PhysFX albo havokFX
PS: ciekawe czy BF4 będzie miał TressFX
CO wy chcecie aby wprowadzając nową technologię, która dodaje efektów klatki nagle poleciały w górę i z 60 zrobiło się nagle 80 FPS?
Obraz i tak wyświetla się w 60 Hz więc więcej niż 60 FPS nie zobaczycie :P A płynność 60 a 50 FPS jest praktycznie nie zauważalna a przynajmniej większy realizm gry.
Dobrze, ze AMD robi coś w tym kierunku, czekać tylko aż wypuści całą bibliotekę jak Physx od NV i wtedy będzie elegancko :) a maniaką FPS w dupach się poprzewracało i najlepiej jakby nic nie wprowadzali nowego tylko zatrzymali się na poziomie graficznym Quake 3 !!!
Haters gonna hate....
przynajmniej starają sie coś robi :D
nierozumiem tych co narzekaja...
Jeśli myślcie ze cuda i physx to coś ważnego to okej, ale cude wykorzystuje co setny z was, a physx - ja tam podczas dynamicznej rozgrywki nie zachwycam się 200 kawałkami odpryskującego betonu lub szyby, która niejednokrotnie zasłania graczowi obiekt rozgrywki.
Przesiadłem się z gtx 460 na HD7870
Karta NV była słabsza ale działała stabilnie. AMD mimo wysokich fps potrafi puścić ścinkę i laga, ma takie chwilowe spadki fps. Zanim kupiłem to słyszałem o tej bolączce, ale nigdzie tego nie widziałem. Na Youtubie tego nie zobaczycie bo klatkowanie tych filmów już na starcie jest niższe ... Trochę mnie to denerwuje, być może to niedopracowany tryb w eyefinity.
Oby tylko sie to przyjeło.
OMG!!!!!!
Ollbi masz racje BF 3/4 to nie są realistyczne gry i mało co mają z tym pojęciem wspólnego to zwykłe strzelaniny, bo jak nazwiesz to że lecąc samolotem wyskakujesz z kabiny walisz z bazooki w drugi samolot i jakby nic wskakujesz do samolotu ;)
Takie rzeczy jak reistyczne ptaki to tło tła.
Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nie ma czegoś innego czym AMD mogłoby się zająć by poprawić jakość grafiki.