BLIK notuje rekordy - i to jakie rekordy! Już co trzecia płatność w sieci należy do niego
Polski Standard Płatności pochwalił się najnowszymi wynikami BLIKA. Polacy coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania i też coraz częściej mają okazję, by z niego korzystać.
W trzy kwartały BLIK osiągnął lepszy wynik niż w cztery lata - rekord goni rekord
Po trzech kwartałach 2019 roku BLIK odnotował już ponad 146 milionów transakcji. To więcej niż gdyby zsumować wyniki z pierwszych czterech lat istnienia tego standardu, a jego historia rozpoczęła się w 2015 roku. Tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy użytkownicy skorzystali z tego systemu przeszło 56,5 miliona razy.
Aktualnie BLIK pozwala na dokonywanie czterech typów transakcji i we wszystkich odnotowane zostały rekordy w trzecim kwartale 2019 roku.
BLIK obsługuje już co trzecią płatność w Internecie - jest popularniejszy niż karty
Najchętniej z BLIKA korzystamy podczas zakupów w sklepach internetowych – to 70 proc. wszystkich transakcji. W porównaniu do tego samego okresu z roku poprzedniego płatności w Internecie było o 126 proc. więcej – z 17,5 mln ich liczba wzrosła do 39,5 mln.
Jak podaje Polski Standard Płatności: udział w płatnościach w sieci dla BLIKA wynosi już 35 proc i jest to najchętniej wybierana metoda przez polskich zakupowiczów.
BLIK służy nam też do wypłacania pieniędzy z bankomatów bez konieczności noszenia ze sobą karty płatniczej. Już 95 proc. tych maszyn pozwala skorzystać z tej formy, dlatego nie dziwi wzrost z 4,1 mln do 6,8 mln (a więc o 66 proc.).
Coraz częściej płacimy BLIKIEM w sklepach stacjonarnych i wkrótce zrobimy to zbliżeniowo
Olbrzymi, bo aż 338-procentowy wzrost BLIK odnotował w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych – z 1,4 do aż 6 mln transakcji. Wynika to między innymi z tego, że już ponad dwie trzecie terminali obsługują ten polski standard płatności. W przyszłym roku padnie pewnie kolejny rekord, szczególnie że BLIK pozwoli na płatności zbliżeniowe (i to nie tylko w Polsce).
Wreszcie, o 212 proc. wzrosła też liczba przelewów bezpośrednich między numerami telefonów: z 1,4 do 4,3 mln. Aktualnie z tej opcji skorzystać mogą klienci ośmiu banków, a jeszcze przed końcem tego roku dołączy do nich dziewiąty. Co więcej, prezes Polskiego Standardu Płatności, Dariusz Mazurkiewicz, zapowiada, że trwają prace nad rozwiązaniami, dzięki którym użytkownicy będą mogli sobie natychmiastowo oddawać pieniądze.
A wy korzystacie z BLIKA? A jeśli tak, to z której formy najczęściej?
Źródło: Polski Standard Płatności, informacja własna
Warto zobaczyć również:
- BLIK zyskuje na znaczeniu w niesamowitym tempie
- Technologia BLIKA dotrze do Zjednoczonych Emiratów Arabskich
- BLIK oferuje wygodne płatności powtarzalne
Komentarze
11Kupiłem bilet na koncert w serwisie online i z powodu choroby nie mogę na niego pójść - zadzwoniłem z wyprzedzeniem do firmy, która sprzedawała bilety, ale nie chcieli zwrócić pieniędzy, zadzwoniłem później do PayPala i otrzymałem błyskawiczny zwrot.
Inna sytuacja - zapłaciłem za wysyłkę paczki na stronie RoyalMail, ale nie udało mi się jej wysłać gdyż naklejka się przedawniła. Dzwonię do RoyalMail, ale nie chcą dokonać zwrotu, po chwili dzwonię do PayPal i zabierają pieniądze nieuczciwej poczcie.
Na koniec sytuacja z oddziału mojego banku - zatrudnili jakiegoś "łosia" w kasie, który nie powinien mieć styczności z klientami. Raz, drugi zagryzłem zęby i zapominam o jego zachowaniu, ale jak trzecim razem postanowił rzucić moją kartą w dziurę w okienku zamiast mi ją kulturalnie zwrócić, złożyłem skargę na infolinii - w czasie rozmowy bank mnie przeprosił i przesłał £50 na moje konto - więcej tego gościa tam nie widziałem.