BLIK pojawił się w aplikacji mobilnej kolejnego banku. W ten sposób z wygodne przelewy na telefon i płatności bezgotówkowe staną się dostępne użytkownikom, którzy dotychczas nie nie mogli z nich korzystać.
BLIK to król bezgotówkowych płatności. System pozwala na finalizację zakupów, wypłaty gotówki w bankomatach oraz realizację przelewów na numer telefonu. Korzysta więc z niego kilkanaście milionów Polaków, a będzie więcej.
BLIK w Nest Banku
BLIK do apikacji mObywatel, ale korzystanie z niego nie jest dostępne wszystkim właścicielom kont bankowych. Wiele zależy od tego czy nasze pieniądze powierzyliśmy instytucji, która współpracuje w tym zakresie z operatorem systemu (Polskim Systemem Płatności).
Ponura rzeczywistość, kiedy BLIK nie jest na wyciągnięcie ręki, przestała jednak dotyczyć klientów Nest Banku. Tym samym mogą oni korzystać z przelewów na telefon, płacić BLIKIem w sklepach oraz korzystać z niego w bankomatach. Odpowiednie po temu funkcjonalności pojawiły się już w ich aplikacjach mobilnych.
Przelewy na telefon w Nest Banku
Według PSP najpopularniejszą funkcjonalnością systemu BLIK są płatności na telefon. Stanowi one niemal jedną czwartą wszystkich transakcji i trudno zaprzeczyć, że są wygodne. W ten sposób można przyjmować i przesyłać środki bez używania numeru konta odbiorcy. Wystarczy numer telefonu.
Przelew taki jest bezpłatny i natychmiastowy, ale klienci NestBanku nie mogą z nich korzystać automatycznie. System BLIK potrzebuje ich danych i nie pobierze ich sam z siebie, Usługa wymaga zarejestrowania użytkowników.
Żeby przelewy na telefon były dostępne, odbiorca przelewu musi wyrazić na nie zgodę w aplikacji mobilnej banku, a nadawca posiadać w niej taką funkcjonalność. Współpraca NestBanku z systemem BLIK powoduje, że jego klienci mają takie możliwości, ale od nich zależy czy z nich skorzystają.
Źródło: Nest Bank
Komentarze
5"Korzysta więc z niego kilkanaście milionów Polaków, a będzie więcej."
Zgadza się, Będzie więcej i więcej błędów. Proponuję premię motywacyjną 100zł za każdy błąd.