Kolejny bank w Polsce wprowadza do swojej aplikacji technologię ochrony behawioralnej. Tym razem padło na BNP Paribas.
Ochrona behawioralna polega na analizie sposobu, w jaki użytkownik korzysta ze swojego telefonu. Specjalny algorytm bada sposób klikania i przewijania ekranu, wpisywania tekstu czy nawet trzymania urządzenia. Każde użycie aplikacji bankowej jest następnie porównywane z wzorcem, co ma uniemożliwić wykonanie nieuprawnionej transakcji przez oszusta. Nawet takiego, który zna hasło do logowania lub wyrwał komuś z ręki telefon z już włączoną aplikacją.
Za zaplecze technologiczne odpowiada Biuro Informacji Kredytowej oraz firma Digital Fingerprints. BNP Paribas zapewnia jednak, że żadna ze stron nie zbiera prywatnych danych, a usługa ochrony behawioralnej analizuje jedynie ogólne wzorce zachowań użytkowników.
Aby włączyć nową usługę w aplikacji GOmobile, wystarczy wybrać kolejno menu Profil, zakładkę Bezpieczeństwo oraz menu Ochrona behawioralna. Wcześniej zabezpieczenie to było już dostępne w ramach bankowości internetowej.
BNP Paribas to trzeci bank w Polsce, który zintegrował swoją aplikację z usługą ochrony behawioralnej BIK-u i Digital Fingerprints. Od 2020 roku z tego rozwiązania mogą korzystać klienci ING, a na początku kwietnia technologię wdrożył także VeloBank.
Komentarze
1