Elektroniczne etykiety cenowe - przyszłościowe rozwiązanie?
Sklepy stacjonarne też mogą być nowoczesne. Jednymi z narzędzi, które pozwalają to osiągnąć, są elektroniczne etykiety cenowe.
Choć Polacy coraz częściej stawiają na e-commerce, a więc robią zakupy w Internecie, sklepy stacjonarne wciąż mają się świetnie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Obiekty te stają się jednak coraz bardziej nowoczesne – obsługują innowacyjne metody płatności (jak BLIK), mają zaawansowane systemy monitoringu, są coraz bardziej samoobsługowe… Niezmiennie jednak na produktach lub półkach przyklejane są papierowe naklejki z ceną. Być może nadszedł już jednak czas na rewolucję, a jej postać to elektroniczne etykiety cenowe.
Optymalizacja procesów, zwiększona wiarygodność, oszczędności finansowe – między innymi te zalety elektronicznych etykiet cenowych wymienia firma Samsung. Nie bez powodu właśnie ona, bo w jej ofercie znajdują się takie urządzenia. Są to konkretnie etykiety z wyświetlaczami typu E Ink o przekątnych od 1,6 do 7,4 cala, na których wyświetlana jest zawsze aktualna cena (nawet gdy przychodzi czas promocji lub wręcz przeciwnie). Pozostaje pytanie, dlaczego w ogóle właściciele i menedżerowie sklepów mieliby chcieć je wprowadzać?
Podstawowym plusem, według Samsunga, jest możliwość szybkiej i w pełni komfortowej reakcji na zmiany cen. Umieszczenie nowej ceny na półce wymaga jedynie przyłożenia smartfona z wpisaną do aplikacji kwotą albo wstukania kwoty na komputerze – nie trzeba zlecać, drukować i rozmieszczać. Zawsze aktualna cena to także lepszy wizerunek placówki. Klienci ocenią też pewnie na plus otwarcie sklepu na innowacje. Mamy więc oszczędność czasu i nakładów pracy, zwiększenie komfortu użytkowania, a zarazem poprawę postrzegania sklepu przez jego klientów. Tak widzi to producent, a co wy o tym myślicie?
Źródło: Samsung
Komentarze
13Tylko, ze z takimi elektronicznymi cenami, zlodziejaszki biedronkowe juz nie beda mogli podmienic cen tak latwo.
Ps. Estetyczna pani na fotografii reklamowej. Gdyby taka prowadzila Benchmark TV, wzrost ogladalnosci o 1.000.000% gwarantowany!
Jak na serwis o nowinkach to strasznie zacofana informacja...