Kryptowaluty? Reklamy, które je promują, nie będą już wyświetlały się użytkownikom portalu Facebook. Jego właściciele podjęli taką decyzję, aby chronić osoby nieświadome zagrożeń. To kolejny etap „naprawiania” popularnego serwisu.
Facebook kontynuuje swoją „naprawę”. Chce zlikwidować jak najwięcej zagrożeń – od fake newsów, przez hejt i revenge porn, po szkodliwe reklamy. To właśnie ze względu na te ostatnie na Facebooku nie zobaczycie już materiałów promujących kryptowaluty.
Oficjalnie ogłoszono, że zyskujący na popularności temat, jakim są kryptowaluty, będzie eliminowany z Facebooka – przynajmniej tak długo, jak mowa o reklamach. Dlaczego? Ponieważ takie materiały są „często związane z wprowadzającymi w błąd lub złośliwymi praktykami”.
Już teraz pojawiają się głosy, że właściciele Facebooka przesadzają i karzą kryptowalutową społeczność tylko za to, że nie brakuje oszustów wśród reklamodawców. Społecznościowy gigant uważa jednak, że jest to najlepsze co może zrobić (a możliwe, że w przyszłości zasady będą nieco łagodniejsze).
Z drugiej strony Facebooka krytykują też ci, którzy uważają zakaz za słuszny. Dlaczego? Bo został – ich zdaniem – wprowadzony za późno. Twierdzą nawet, że właściciele serwisu specjalnie tak długo czekali (wszak teraz wartość krytpowalut leci w dół). Tak czy inaczej…
To kolejne posunięcie firmy mające na celu „naprawę Facebooka”, po zmniejszeniu liczby materiałów od wydawców wyświetlanych w „Aktualnościach” oraz zapowiedzianym niedawno zwiększeniu liczby wiadomości lokalnych.
Źródło: The Next Web, Engadget. Foto: ToffanelloG/Pixabay (CC0)
Komentarze
2