Konsola Nintendo Wii cieszyła się bardzo umiarkowaną popularnością w naszym kraju, co bylo wynikiem między innymi nikłego zaangażowania japońskiego koncernu w marketing na naszym rynku, ale na świecie...
Ale na świecie, a już szczególnie w Japonii, to zupełnie inna historia. Przez wiele miesięcy po swojej premierze Wii prowadziło nawet w rankingach sprzedaży konsol, wyprzedzając Xboksa 360 i Playstation 3. Nic zatem dziwnego, że gry na tę platformę rozchodziły się w milionach egzemplarzy.
W najnowszym raporcie finansowym Nintendo znalazło się miejsce na podsumowanie sporego wycinka działalności Japończyków. Jest tam też między innymi lista najchętniej kupowanych gier na tę platformę. Liczby robią naprawdę solidne wrażenie. Spójrzcie zresztą sami:
1. Wii Sports (wydana w 2006) – 76,76 mln sprzedanych egzemplarzy
2. Wii Play (wydana w 2007) – 28,02 mln sprzedanych egzemplarzy
3. Wii Sports Resort (wydana w 2009) – 27,68 mln sprzedanych egzemplarzy
4. Mario Kart Wii (wydana w 2008) – 27 mln sprzedanych egzemplarzy
5. Wii Fit (wydana w 2008) – 22,67 mln sprzedanych egzemplarzy
6. New Super Mario Bros. Wii (wydana w 2009) – 21,94 mln sprzedanych egzemplarzy
7. Wii Fit Plus (wydana w 2009) – 18,49 mln sprzedanych egzemplarzy
8. Super Smash Bros Brawl (wydana w 2008) – 10,27 mln sprzedanych egzemplarzy
9. Super Mario Galaxy (wydana w 2007) – 9,31 mln sprzedanych egzemplarzy
10. Mario Party 8 (wydana w 2007) – 8,22 mln sprzedanych egzemplarzy
11. Super Mario Galaxy 2 (wydana w 2010) – 6,36 mln sprzedanych egzemplarzy
12. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii) (wydana w 2006) – 5,82 mln sprzedanych egzemplarzy
Więcej o grach:
- Komputer sam nauczył się grać w Civlization
- Czy w Windows 8 będzie można odpalić gry z Xbox 360?
- Pro Evolution Soccer 2012 - twórcy powielają błędy serii FIFA
- Dlaczego nowy Hitman powstaje już 6 lat
- Ubisoft: Nowa generacja konsol to nie tylko grafika
Źródło: nintendobuzz
Komentarze
7Takie wersje innych konsol(od razu z grami) były stosunkowo krótko sprzedawane i szybko się przez to zmieniały promocje.