Nintendo 3DS nie jest konsolą aż tak popularną jak chcieliby tego jej twórcy i już niebawem zostanie obniżona cena tego urządzenia. Wszystko - oczywiście - za sprawą bardzo przeciętnych wyników sprzedaży.
Kosztująca dotychczas 249 dolarów/euro konsolka już po 12 sierpnia powinna zmienić swoją sklepową cenę na 169 dolarów/euro (twórcy i w tym wypadku stawiają trochę niesprawiedliwy znak równości pomiędzy walutą amerykańską i europejską). Chociaż oficjalnych deklaracji jeszcze nie mamy, to prawdopodobnie będzie to miało wpływ także na cenę konsolki w polskich sklepach.
To nie koniec złych wieścia dla japońskiego przemysłu konsolowego. Również Sony analizując swoje ostatnie wyniki finansowe odnotowało spadek dynamicznej w ostatnich miesiącach sprzedaży konsoli Playstation 3 - podobny los spotkał również wielką poprzedniczkę - Playstation 2, za to lepiej sprzedaje się Playstation Portable oraz gry na wszystkie platformy Sony.
Więcej o grach:
- Komputer sam nauczył się grać w Civlization
- Czy w Windows 8 będzie można odpalić gry z Xbox 360?
- Pro Evolution Soccer 2012 - twórcy powielają błędy serii FIFA
- Dlaczego nowy Hitman powstaje już 6 lat
- Ubisoft: Nowa generacja konsol to nie tylko grafika
Źródło: gamesindustry
Komentarze
72Ale przecież wychodzi Uncharted 3 i pozamiata wszystko więc fanboye PS3 mogą być spokojni...
Poza tym trzeba pamiętać o galopującej inflacji.
Nie wszystkich stać na gadżety.
@Buroberu
Nie wywołuj...
Jak psy Pawłowa.
Widać, słyszysz dzwony ale nie wiesz w którym kościele biją.
Na początek wyjaśnimy sobie Cell operuje na zestawie instrukcji PowerPC ale PPE nie jest rozwinięciem poprzednich architektur, ponadto zawiera genotyp EmotionEngine (między innymi 128-bitowe rejestry SPU).
Rzucasz cyframi których chyba sam nie rozumiesz. Cell od początku był tworzony z myślą o renderingu w czasie rzeczywistym. Sam CPU może bez użycia GPU renderować teren (są o tym pdf IBM). Precyzja grafiki jest 128-bitowa (np. GBuffer). PPE zarządza pracą SPU ale nie oznacza to że nie mogą pracować same. Każdy z rdzeni jest ładowny mini-kernelem i ma dostęp do pamięci z poziomu szyny.
Skoro rzucasz cyframi też rzucę kilkoma (choć mi to do niczego niepotrzebne - nie lubię tylko dzieci-neo):
- Prędkość miedzy rdzeniami dochodzi do 197GB/s
- efektywność wzrasta proporcjonalnie do wielkości macierzy
- Cell jest szybszy o 35 razy od IBM G5 (@2,7GHz) w renderingu terenu (30fps vs 0,85fps).
- szybkość pojedynczego SPU w dekodowaniu obrazu SDTV jest równa wydajności "całego" procesora Pentium
Wszystko możesz sprawdzić na stronach IBM i SONY.