Foto

Jak wideo 8K to i odpowiedni obiektyw będzie potrzebny - jaki?

przeczytasz w 2 min.

Canon wspiera transmisje 8K oferując dedykowane rejestracji obrazu w takiej rozdzielczości obiektywy. Wyróżniają się one bardzo dużą krotnością zoomu w porównaniu do rozmiarów.

Niedawno wspominałem o tym, że zbliżające się igrzyska Tokio 2020 są okazją dla japońskich producentów, i nie tylko, by przyśpieszyć prace nad i wdrożenia sprzętu. Jedną z technologii, o której piszemy już od wielu lat jest wideo 8K. Dziś już nie taka mrzonka, bo telewizory 8K można kupić, a zainteresowanie klientów też nie jest takie małe. Jak zwykle argumentem przeciw tak szybkiej adaptacji kolejnych coraz wyższych rozdzielczości obrazu jest brak treści. W przypadku wideo 4K ten problem już nie istnieje, a wideo 8K przy okazji wspomnianych igrzysk może mieć dobre wejście na salony.

Kamery i obiektywy wideo - druga twarz Canona

Canon to firma, która oprócz aparatów cyfrowych specjalizuje się w produkcji kamer, które wykorzystywane są między innymi przez Netflix do rejestracji filmów i audycji. Chwali się też ponad 100 milionami wyprodukowanych obiektywów EOS, a niektóre z nich polecamy jako najlepsze obiektywy do filmowaniaobiektywy do wykonywania portretów. Ale dwie poniższe nowości to kompletnie inna liga, która pokazuje jak różnorodna jest branża obiektywowa. Od niewielkich szkiełek umieszczanych w prostych smartfonach po potężne zoomy dla kamer 8K, ale z perspektywy możliwości niewielkie rozmiarami.

Dwa nowe obiektywy to UHD-DIGISUPER 51 oraz 7x10.7 KAS S. Raczej na pewno nie będziecie mieli okazji ich używać, ale miło pomarzyć o takich cackach. Zresztą pewnie już podobne konstrukcje widzieliście, ale dedykowane wideo 4K. Tym razem mamy lepsza optykę dedykowaną rozdzielczości 8K i sensorom o przekątnej typu 1,25 cala. Realna przekątna sensora to 18,5 mm, około 1,5x mniej niż przekątna sensora typu Super35. Z perspektywy aparatu cyfrowego to niewielki rozmiar, ale dla kamery wideo całkiem wystarczający.

A 1.25-inch image format size balances those imaging parameters in tri-sensor cameras for 8K UHD live television. The 1.25-inch image format has a diagonal of 18.5mm as compared to the smaller 11.0mm of the 2/3-inch format and the larger 28.2mm of the Super 35mm format.

Canon UHD-DIGISUPER 51

To pierwszy obiektyw zmiennoogniskowy 8K Canon, który osiąga zakres ogniskowych od 15,5 mm do 790 mm - najdłuższą na świecie ogniskową w swojej klasie i najwyższy na świecie współczynnik zoom 51x. Obiektyw dedykowany jest rejestracji obrazu 8K w niemal dowolnych scenariuszach i rodzajach produkcji - sprawdzi się doskonale zarówno podczas filmowania sportów w zamkniętych pomieszczeniach, na zewnątrz, jak i podczas relacji przy dużych eventach plenerowych.

Canon UHD-DIGISUPER 51

Canon 7x10.7 KAS S

Model 7x10,7 KAS S oferuje zakres ogniskowych od 10,7 mm do 75 mm, co czyni go pierwszym na świecie przenośnym obiektywem tego typu do kamer telewizyjnych 8K o takim zakresie zoomu. Sprawdzi się zarówno w czasie nagrywania ujęcia „z ręki”, jak i przy długich ujęciach na potrzeby produkcji dokumentalnych czy transmisji telewizyjnych.

Canon 7x10.7 KAS S

Oba obiektywy pojawią się w pierwszej połowie przyszłego roku. 7x10,7 KAS S już w styczniu, a UHD-DIGISUPER 51 w maju. To oczywiście informacja, nie tyle dla konsumenta jako klienta, ale osoby potencjalnie oczekującej produkcji zrealizowanych z wykorzystaniem tego sprzętu.

Źródło: Canon

Warto zobaczyć również:

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login