Roboty w pracy pozwalają nam koncentrować się na ważniejszych zadaniach
DB Shenker to kolejna firma, która podjęła próbę zwiększenia wydajności i odciążenia ludzkiej załogi w swoim magazynie, wykorzystując do tego autonomiczne roboty logistyczne.
To, co jest w tym projekcie szczególnie ważne i wybija z rąk sceptyków argument, że taka automatyzacja wiąże się z poważnymi „remontami” hal, to że jakakolwiek modyfikacja obiektów nie była konieczna. Roboty autonomiczne zatrudnione do pracy w lipskim magazynie DB Schenker bez tego potrafią zwiększyć wydajność procesów logistycznych.
Co potrafią roboty logistyczne w magazynie DB Shenker?
Innowacyjne roboty zostały zaprojektowane przez inżynierów z firmy Gideon Brothers. Są w stanie transportować towary o wadze nawet do 800 kilogramów oraz sprawnie i bezpiecznie poruszać się po halach, w których niezmiennie pracują też ludzie i działają inne maszyny. Pozwala na to Robot Autonomy System, łączący kamery stereoskopowe ze sztuczną inteligencją, a konkretnie: głębokim uczeniem. A gdy wyczerpie im się akumulator, wymieniają go bez przerywania pracy – o przestojach nie ma więc mowy.
Co konkretnie robią roboty w Lipsku? Ich zadanie polega na automatyzacji procesów składających się na realizację zamówień. Ludzka ekipa tymczasem koncentruje się na pozostałych zadaniach, wymagających myślenia i precyzji.
Maszyny postrzegają świat jak ludzie, więc mogą ich odciążyć
„Stworzone przez nas maszyny postrzegają świat tak jak my: przetwarzając dane wizualne, rozumiejąc co je otacza i jak to się odnosi do powierzonych im zadań – skomentował Matija Kopić, stojący na czele firmy Gideon Brothers. – Jest to ogromny postęp technologiczny. Samojezdne urządzenia działające w oparciu o sztuczną inteligencję odniosą sukces tam, gdzie zawiodła poprzednia technologia i staną się wszechobecne w branży przemysłowej”.
Faktycznie na tego typu automatyzację decyduje się coraz więcej firm. Niedawno roboty pojawiły się w magazynie Zalando, od lat pracują w Amazonie, a w Uniqlo mają zastąpić 90 proc. załogi. Ten ostatni przykład jest jednak wyjątkowy, bo zdecydowana większość przedsiębiorstw traktuje roboty jedynie jako uzupełnienie i odciążenie pracowników.
Źródło: DB Schenker, informacja własna
Warto zobaczyć również:
- HoloLens 2 - nowe gogle Microsoftu otwierają drzwi do innowacji
- Zamawianie transportu towaru jak taxi - Uber Freight wjeżdża do Polski
- Ilu ludzi straci pracę przez sztuczną inteligencję?
Komentarze
3