Na czym polega innowacja? Ano na tym, że choć zwykle ma prawie półtora metra szerokości, gdy trzeba może zwęzić się do zaledwie 86 cm. Oto Triggo – innowacyjny pojazd miejski z Polski.
Wszędzie się zmieści i zajmie tylko jedną piątą miejsca parkingowego – wszystko to dzięki zwartemu nadwoziu i podwoziu o zmiennym rozstawie kół. O czym mowa? O czterokołowym pojeździe miejskim z silnikiem elektrycznym, zaprojektowanym i skonstruowanym przez Polaków z firmy Triggo, której siedziba znajduje się w podwarszawskich Łomiankach.
Triggo to też nazwa samego innowacyjnego pojazdu, który przynajmniej częściowo rozwiązywać ma problem z korkami i niedoborem miejsc parkingowych. Łączyć ma on w sobie kluczowe cechy motocykla i samochodu, a więc zajmować niewiele miejsca, ale też zapewniać odpowiednie bezpieczeństwo i stabilność. Aby się nim poruszać, wystarczy zwykłe prawo jazdy kategorii B.
„Nasz pojazd powstał w Polsce, ale mamy międzynarodowe ambicje, a prawa własności intelektualnej radykalnie powiększają nasze szanse – skomentował Rafał Budweil, podkreślając objęcie konstrukcji ochroną patentową w krajach o całkowitej populacji przekraczającej 2,5 miliarda mieszkańców. – To ogromne i perspektywiczne rynki, a po spodziewanym przyznaniu patentu w Indiach, populacja ta wzrośnie do niemal czterech miliardów".
Aktualnie trwają testy czwartego prototypu Triggo. Inżynierowie są zadowoleni z efektu i twierdzą, że ich pojazd to nie tylko narzędzie umożliwiające sprawne poruszanie się po mieście, ale też maszyna, którą jeździ się z olbrzymią przyjemnością. Fragmentom ostatniej próby na torze Łódź możecie przyjrzeć się na poniższym materiale wideo, a autorzy już teraz podkreślają, że na tym rozwój się nie kończy – „zebrane wyniki posłużą do wprowadzenia dalszych usprawnień” – dodał Budweil.
Dodajmy, że Triggo ma 260 centymetrów długości i 86 lub 148 cm szerokości (w zależności od trybu działania). Waży niecałe 600 kilogramów, ma dwa silniki elektryczne o mocy 10 kW każdy i pozwala przejechać 100 kilometrów między ładowaniami.
Źródło: Triggo, InnerValue
Warto zobaczyć również:
Komentarze
11Patrz Renault Twizy.