Oprogramowanie w usłudze Valve Steam
Co jeszcze może się tam pojawić?
Zgodnie z obietnicami firmy Valve, w usłudze cyfrowej dystrybucji gier - Steam, pojawiły się produkcje niebędące grami. Mowa o rozpoczęciu sprzedaży oprogramowania w ramach sklepu. Co pojawiło się dokładnie?
Jakiś czas temu Gabe Newell będący założycielem firmy Valve, zapowiedział ekspansję sklepu Steam na nowe rynki i otwarcie na nowe horyzonty. Niedawno mieśmy mały debiut nowej funkcjonalności, a więc wprowadzenie do oferty oprogramowania.
Taki ruch przez wielu jest określany uderzeniem wyprzedającym, mając na myśli premierę systemu Microsoft Windows 8, w którym zawarty zostanie sklep Windows Store, mający według szefa Valve zrobić wiele złego dla branży, a w konsekwencji z fakultatywnego stać się obligatoryjnym. Czy tak będzie, tego póki co nie wiadomo, jednak niepokój kilku dużych graczy na rynku musi coś oznaczać.
Wracając jednak do samego Steama, w jego ofercie zadebiutowała pierwsza partia oprogramowania, co prawa jest jego niedużo, jednak pamiętajmy, że to dopiero początki i Valve w najbliższym czasie ma zapełnić sklep oprogramowaniem. Wstępnie pojawiło się zaledwie siedem programów, a są nimi: CameraBa 2 – edytor do zdjęć, GameMaker: Studio – oprogramowanie do tworzenia gier, 3D-Coat – edytor grafiki trójwymiarowej, ArtRage Studio Pro – pakiet graficzny, Source Filmmaker – narzędzie wykorzystujące silnik Source umożliwiające kręcenie filmów oraz benchmarki 3DMark Vantage i 3DMark 11.
Z okazji startu usługi Valve przygotowało 10% rabat na zakup oprogramowania, promocja będzie jednak trwała jedynie przez pierwszy tydzień od startu usługi. Obecnie oferowane aplikacje są dostępne jedynie w wersji dla systemu Windows w przyszłości wraz z pojawieniem się większej ich liczby w sklepie znajdą się także aplikacje dla systemów Mac OS X i po debiucie usługi Steam dla Linuksa, również aplikacje dla dystrybucji GNU/Linux.
Źródło: Steam, TechSpot
Komentarze
24Nie mam najmniejszego pojęcia co to w ogóle za wymysł z tym edytorem gafiki 3d. 3d Coat służy głównie do szybkiej retopologii modeli high-poly.
W pierwszym zdaniu ostatniego akapitu jest błąd: "co praw(d)a jest jego niedużo"
Z innej beczki: Benchmark jak zawsze na czasie :D