Niesamowite wideo z nowej gry Warhorse Studios powstającej na konsole następnej generacji
Szykuje się ciekawy RPG
W 2011 roku założone zostało czeskie studio Warhorse, które bardzo szybko przystąpiło do prac nad swoją pierwszą grą.
Będzie nią RPG z akcją osadzoną w czasach średniowiecza. Za stworzenie gry odpowiadają ludzie, którzy w przeszłości pracowali nad takimi tytułami jak Mafia, Operation Flashpoint czy ArmA, a więc mają za sobą bogaty bagaż doświadczeń i z pewnością nie należą do amatorów.
O tym, co gra będzie oferowała niestety nie wiadomo zbyt wiele. Prócz klimatów średniowiecza twórcy obiecują nam także ogromny otwarty świat, ale to w grze tego typu wydaje się być rzeczą oczywistą.
Gra napędzana będzie silnikiem CryEngine 3, który zostanie nieco zmodyfikowany, tak, by zapewnić efekty godne nowej generacji konsol. Krótki pokaz możliwości nowej produkcji ukazano na poniższym materiale wideo.
Szybko wyszło na jaw, że pojawienie się materiału w sieci nie było próbą pochwalenia się postępem w pracach. Daniel Vavra, a więc najważniejsza osoba w studiu Warhorse, stwierdził, że wideo nie pokazuje możliwości jakie drzemią w nowej produkcji.
"Nazywanie materiału next-genowym jest nieco mylące, zważywszy, że pokazano go na dwu-letnim laptopie z kartą graficzną GeForce 555M, która nie robi wrażenia na PC czy na następnym wcieleniu konsoli Xbox. Oczywiście nie wypadłoby to tak dobrze gdyby trzeba było poradzić sobie z kilkoma kilometrami kwadratowymi jakie tutaj mamy, zwłaszcza, jeśli dołożyć do tego AI i pełną symulację świata, a nie tylko jego podgląd w edytorze."
"Nie szukamy pieniędzy na rozwój gry (na razie), a więc nie chcemy pokazać teraz wszystkiego co mamy najlepsze (chcemy mieć możliwość zaskoczenia czymś nowym). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi planami być może ogłosimy naszą grę w pierwszej połowie przyszłego roku. Może."
Gra zadebiutować ma w 2014, a być może nawet w 2015 roku i dostępna będzie na PC oraz nowych konsolach. Wszelkie nowe informacje na temat tej produkcji z pewnością przedstawimy.
Źródło: vg247, youtube
Komentarze
33czy tylko dla mnei ważniejsza jest fabuła, klimat i miodność od ilości polygonów na cm kwadratowy?
dla przykładu taki Crysis 2 może jest i ładny, ale z drugiej strony pusty, plastikowy i najzwyczajniej w świecie nudny
W 2006 roku rozpływałem się grając w Obliviona. Godzinami łaziłem po lasach i podziwiałem widoki.
Szczerze kibicuję takim projektom. Oby prócz grafiki wprowadzili tu zaawansowaną fizykę bo brak interakcji z otoczeniem (tak jak w Oblivion) duuużo zabiera z przyjemności gry.
w przeszłości?? :)
Twórcy gier takimi zapowiedziami pokazują tylko jak bardzo mają gdzieś graczy PC i że jak się chce (zarobić) to można wypuścić grę z mega grafiką.
Niestety, nowe konsole nałożą nowe sztywne ograniczenia na następnych 8 lat. Oby niewypaliły...
Obawiam się też o cenę gier... Jeśli ona nie wzrośnie, to producenci będą musieli liczyć na większą sprzedaż, która zamykając się 2 mln może balansować na krawędzi opłacalności. Pozostaną tylko starzy wyjadacze, posiadający odpowiednie pieniądze porównywalne z produkcjami hitów kinowych.
Osobiście uważam, że świat gier zmierza ku przepaści (i zapaści rynkowej) - będzie więcej szmiry i popeliny, aby tylko kasę wyciągnąć. Nie wspominając już o przekrętach na tym polu...